بانوان کارآفرین ، مولد اقتصاد پایدار


به گزارش¬روابط عمومی دفتربانوان وخانواده استانداری یزد ؛ یک دوره کارگاهی فشرده دوخت با استانداردسازی جهانی برای مددجویان کمیته امداد با همت کانون کارآفرینی در یزد برگزار گردید.

فاطمه دانش یزدی در بازدید از این کارگاه که به اتفاق مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی، کمیته امداد وکانون کارآفرینی انجام شد؛ اشاره کرد که این زنان جایگاه یک کارآفرین را دارند که به عنوان یک زنجیره وشبکه سازی می توانندمولد اقتصاد پایدار درحوزه اشتغال بانوان را داشته باشند.

ریاحی مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی نیز نظربه سابقه تاریخی صنعت نساجی در استان وپیوندآن با طراحی ومدلینگ تحت یک برندملی می تواند یک جهش جدید در صنعت اشتغال استان و رونق کارگاههای مشاغل خانگی گردد.

 امیرزین العابدین قمی ؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان نیز در حاشیه این بازدید اشاره به اشتغال هزار نفر از بانوان در این رشته را خاطر نشان کرد وتصریح کرد که طرح ایجاد این اشتغال پایدار توسط یکی از بانوان کارآفرین (خانم دیماسی) باهماهنگی شرکت سرزمین شاد با برند " هپی لند" آغاز گردید وطی مذاکرات وبازدید از کارخانه مذکور در بندر انزلی اعزام نیروهای متخصص در راستای تقویت وتوانمندی مددجویان تحت پوشش کمیته امدادکه به عنوان زنان سرپرست خانوار هستند ، در یزد برای اولین بار کلید خورد که پس از پایان این کارگاه تخصصی سفارش تولید ودوخت شرکت مذکور توسط مددجویان صورت می پذیرد.

هزارخانی دبیر کانون کارآفرین استان که نقش زنجیره ارتباطی بانوی کارآفرین استان (خانم دیماسی) بامدیرعامل شرکت هپی لند به عنوان کارآفرین برتر کشوری را ایفاد نموده در این بازدید اشاره به پایلوت این طرح توسط مددجویان کمیته امداد شروع و با ایجاد شعبه برند مذکور طرح در راستای اشتغال پایدار بانوان در سطح استان اشاعه خواهد داشت.

وی نقش هریک از این زنان سرپرست خانوار را به عنوان­ کارآفرین استان مطرح­ کرد که می­تواند مولد اقتصاد خرد ومتوسط استان را به حرکت درآورد.

درپایان­ این­ بازدید به نقطه نظرات­ ودیدگاه شرکت­ کنندگان­ این­ کارگاه از این ­دوره آموزشی پرداخته شد.

گفتنی است  احمدطاهری یکی از صادرکنندگان نمونه وکارآفرین برتر کشوری در بخش نساجی وپوشاک است که با برند سرزمین شاد با فروشگاههای زنجیره ای " هپی لند" شناخته شده است. این برند در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با ایجاد زیرساخت های برندینگ و استانداردسازی محصولات نسبت به بازاریابی در داخل وخارج از کشور تاسیس گردیده است.