خانواده نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ خرید محصولات با کیفیت داخلی ایفا می‌کند

خانواده نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ خرید محصولات با کیفیت داخلی ایفا می‌کند



"رقيه کرمانیان" در این بازدید ضمن آشنایی نزدیک با فعالیت‌های این خبرگزاری، در نشستی چند ساعته پیرامون اقدامات و برنامه‌های اداره کل بانوان و خانواده استان توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در توسعه اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی، گفت: خانواده بخش مهمی از جامعه است که نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ خرید محصولات با کیفیت داخلی ایفا می‌کند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد توانمندسازی بانوان در راستای توسعه اقتصادی را یکی از اولویت‌های جدی استان و کشور دانست و بیان کرد: آموزش زنجیره فرآیند شناسایی،‌ ایجاد کسب و کار و فرآیند فروش محصول ضروری است.

کرمانیان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: امسال مردم و مسئولان به یک اندازه در حمایت از کالای ایرانی و توسعه اقتصادی مسئول هستند.

وی در مورد نرخ مشارکت اقتصادی استان، تصریح کرد: با توجه به این‌که نرخ مشارکت اقتصادی در استان یزد بالاتر از سرانه کشوری است، متأسفانه صنایع استان به سمتی هدایت شدند که هیچ جای مشارکتی برای زنان در این حوزه وجود ندارد.

مدير كل امور بانوان و خانواده با بیان این‌که صنایع استان یزد باید به سمت جذب مشارکت زنان در خدمات پشتیانی هدایت شوند، گفت: کارخانجات و صنایع می‌توانند با واگذاری برخی از خدمات پشتیبانی خود به تعاونی‌های خرد نظیر تولیدی پوشاک، آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها نقش خود را در راستای جذب مشارکت زنان ایفا کنند.

کرمانیان در ادامه این نشست صمیمی در رابطه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنان در راستای اجرای طرح‌های آموزشی،‌ اقتصادی و توسعه‌ای پاسخ داد.