فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه شورای پیش‌گیری از خودکشی با بیان این‌که رشد اقدام به خودکشی زیبنده شهرستان اردکان نیست؛ بر لزوم اقدامات کارشناسی در این حوزه تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد اظهار داشت: با آگاهی‌بخشی خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی می‌توان از این معضل روزافزون جامعه پیشگیری كرد.
 
وی با بیان این‌که استان یزد یکی از استان‌های دارای کم‌ترین میزان آمار خودکشی است اظهار داشت: شهرستان اردکان در استان جایگاه مناسبی ندارد و باید ریشه‌های این مسئله از طریق کار آماری و کارشناسی بررسی شود.
 
فرماندار اردکان آموزش مهارت‌‌های مقابله‌ای و مواجهه صحیح با مشکلات و حوادث زندگی از سنین نوجوانی و جوانی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: آموزش و پرورش، بهزیستی و شبکه بهداشت در این زمینه نقشی اساسی و کلیدی دارند.
 
شهابی‌زاد نقش مسائل اجتماعی نظیر ناامیدی، فقر، اعتیاد و اختلافات خانوادگی و عاطفی را به‌طور کلی مهم دانست و گفت: ریشه‌های خودکشی به‌صورت خاص در اردکان باید مورد مطالعه قرار گیرد.
 
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.
 
تشکیل کارگروه پژوهشی در ذیل شورای بهداشت شهرستان و ارائه گزارش کارشناسی طی یک‌ماه آینده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از طریق همکاری اورژانس اجتماعی از مصوبات این نشست بود.