معاون فرماندار اردکان خبر داد:

هفتادوهفت میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت شهرستان اردکان اختصاص یافت.

 

معاون فرماندار اردکان گفت: در جهت تزریق مالی به طرح‌های اشتغال‌زای شهرستان تاکنون شش کارگروه و کمیته فنی اشتغال در شهرستان به‌منظور بررسی بیش از دویست طرح در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی تشکیل‌شده و تاکنون ۵۰ طرح با اعتبار بالغ‌بر چهل میلیارد ریال مصوب و برای تصویب نهایی به کارگروه اشتغال استان ارسال شده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان مصطفی پوردهقان در نشست کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری شهرستان اردکان با یادآوری اهمیت ایجاد اشتغال و رونق تولید در جامعه، افزود: این وام ارزان‌قیمت زیرنظر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان و استان به کارآفرینان مشاغل روستایی و شهرهای کوچک زیر ده‌هزار نفر در قالب طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش ارائه می‌شود.

 

معاون فرماندار اردکان در ادامه به طرح ارائه تسهیلات یارانه‌دار در قالب طرح فراگیر به واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط اشاره کرد و گفت: طرح دیگر دولت تدبیر و امید در جهت اشتغال‌زایی و فعال نمودن واحدهای نیازمند سرمایه در گردش در قالب تسهیلات فراگیر ارائه‌شده که به کلیه واحدهای نیازمند تسهیلات در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود.

 

وی افزود: تاکنون حدود شصت میلیارد تومان اعتبار به ۱۰ طرح در حوزه‌های صنعت نساجی و کاشی و سرامیک شهرستان اختصاص یافته است.

 

پوردهقان بیان داشت: کلیه واحدهای نیازمند تسهیلات ایجادی، توسعه یا سرمایه در گردش می‌توانند طرح‌های خود را برای بررسی به دستگاه‌های مربوطه ارائه کنند.

 

معاون فرماندار اردکان در پایان اظهار امیدواری کرد دو طرح مذکور بتواند واحدهای تولیدی شهرستان را فعال‌تر و به اشتغال‌زایی بیشتر کمک کند.