در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش مطرح شد:

جلسه شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان، نماینده مردم اردکان، فرماندار و امام‌جمعه، مدیرکل نوسازی مدارس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، محمدرضا تابش هدف مهم آموزش را کیفیت‌بخشی به زندگی و افزایش توانایی و دانایی دانست و گفت: مدارس مهم‌ترین کانون شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی افراد است و این نهاد، نقش تعیین‌کننده در تربیت نسلی دارد که می‌تواند با تعهد و دانش و خلاقیت، در مسیر تحول و تعالی جامعه گام مؤثری بردارد.

 

نماینده مردم اردکان اظهار داشت: تحول در روابط یادگیری و آموزش و استفاده از عناصری همچون طبیعت و عقل و استعداد فردی مربیان در پیشبرد این هدف بسیار مهم است؛ لذا در فرآیند اعمال تغییرات در نظام آموزشی و روش‌های تربیتی باید به مقوله‌هایی نظیر آزادی، عقلانیت، اراده‌گرایی، توجه به استعدادها و تفاوت‌های فردی و کیفی بخشی منابع درسی توجه لازم صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: جذب ۵۰ میلیارد تومان خیری استان در سال گذشته و تحویل ۲۷۴ کلاس در سال جاری ازجمله اقدامات مثبت انجام‌شده است؛ ولی مشکلات آموزش‌وپرورش استان باعث شده تا نیاز به عزم و تلاش افزون‌تر و تعامل همه دستگاه‌های استانی برای حل مشکلات ضرورت یابد.

 

نماینده مردم اردکان به اضافه شدن ۱۵۰۰ دانش‌آموز در سال جاری در شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: قرار شد تا تجهیزات موردنیاز ۱۶ کلاس جدید مدارس اردکان در سال جاری توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تأمین شود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز با بیان جایگاه بسیار خوب شهرستان اردکان در حوزه‌های علمی و آموزشی و شاخص‌های پرورشی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جذب خیری داشته‌ایم که اردکان در جایگاه دوم استان قرارگرفته است.

 

دانافر بهبود ارتقای جایگاه شهرستان در متوسطه اول از رتبه هفتم به رتبهٔ اول؛ رتبهٔ اول در کنکور تجربی و رتبهٔ سوم درمجموع پنج رشته را از موفقیت‌های آموزش‌وپرورش شهرستان در سال‌های گذشته برشمرد.

 

وی با اظهار تأسف از این‌که آموزش‌وپرورش کشور با چالش‌هایی مواجه است؛ گفت: متأسفانه هنوز مسئله آموزش‌وپرورش اولویت اول کشور نیست و باید با استفاده حداکثری از ابزارهای مختلف، رویکرد کلان کشور را به این مسئله معطوف داریم.

 

این مقام مسئول بیان داشت: آموزش‌وپرورش ما باید از یک نظام صرفاً آموزشی به یک نهاد اجتماعی که وظیفه‌اش تربیت اجتماعی بچه‌هاست تبدیل شود.

 

در این جلسه پروژه خیری و رفاهی حاج تقی سنایی با اعتبار بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. همچنین از زحمات پیشکسوت فرهنگی و خبرنگار شهرستان، حاج علی‌اکبر کلاهدوزان با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد.