فرماندار اردکان پیشنهاد داد:
فرماندار اردکان در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی که روز سه‌شنبه در محل سالن شهید حنیف برگزار شد؛ برگزاری این اردوها را "منشأ خدمات زیاد برای مردم به‌ویژه روستاییان و اقشار ضعیف" دانست.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان "هادی مقیمی" گفت: در شرایط کنونی باید خدماتی در روستاها صورت گیرد که علاوه بر حل برخی مشکلات موجود، رضایتمندی مردم از نظام و کشور نیز بیشتر شود.
 
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت‌رسانی به مناطق محروم گفت: ایشان از فعالان اردوهای جهادی با عنوان "سفیران تلاش و خدمت و مجاهدت" یادکرده‌اند و تمام دستگاه‌ها باید برای ادامه این خدمات با بسیج به عنوان متولی اصلی این موضوع همکاری کنند.
 
مقیمی گستردگی جغرافیایی و پراکندگی نقاط جمعیتی شهرستان و مشکلات مبتلابه آن را از مسائلی دانست که در توزیع نیروها و خدمات باید به آن توجه شود.
 
نماینده عالی دولت تصریح کرد: مسائل ناشی از خشکسالی و بحران شدید آبی که همه استان را تحت تأثیر قرارداده؛ می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعالیت جهادگران موردتوجه قرار گیرد.
 
وی افزود: اگر اقدامات بر روی حوزه آب، لای‌روبی قنوات، ایزولاسیون انهار و استفاده بهینه از منابع آبی در روستاها متمرکز شود؛ تبعات ناشی از کم‌آبی در این مناطق کاهش می‌یابد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان همچنین بر احیای مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق تأکید و بیان کرد: درصورت تحقق این امر، می‌توان به بازگشت جمعیت و رونق به روستاها امیدوار بود.
 
در ادامه این جلسه جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هدف از برگزاری این اردوها را تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
 
سرهنگ حسین هاتفی گفت: با توجه به شرایط کشور در دوره‌ها و نقاط مختلف ازجمله دفاع، مرزها، روستاها و... مأموریت‌های این اردوها به خوبی انجام شده است.
 
وی بیان داشت: از ثمرات برگزاری این اردوها، معنویت‌افزایی در جوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، شناسایی استعدادهای جدید، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کمک به دولت در تسریع عمران و آبادی روستاهاست.
 
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اردکان در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر اظهار امیدواری کرد با حمایت و همکاری همه دستگاه‌ها، روند خدمات‌رسانی به مردم ادامه یابد.