فرماندار اردکان در شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش:

فرماندار اردکان با تأکید بر اینکه این شهرستان ازنظر فضای آموزشی جزو شهرهای کم برخوردار است گفت: وجود ۶۴ مدرسه فرسوده که حکم تخریب را دارد توجه ویژه دولت، خیران و مردم در حوزه مدرسه‌سازی را می‌طلبد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد روز دوشنبه در نشست شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش اردکان افزود: آموزش‌وپرورش زیربنای توسعه کشور و جامعه است و عدم توجه ویژه به این حوزه در آینده جامعه را با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهد کرد.

 

فرماندار اردکان با تأکید بر لزوم به‌روزشدن آموزش‌ها بر اساس نیاز جامعه گفت: حوزه آموزش و پرورش به‌صورت دائمی در حال تغییر است و مدیران مدارس و معلمان باید با درک صحیح از شرایط جامعه و دانش‌آموز، آموزش‌ها و مباحث پرورشی را با آن هماهنگ نمایند.

 

 وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و دولت اضافه کرد: سطح توقعات را باید پایین آورد و تلاش نمود مدارس فرسوده را مرمت و بازسازی کرد.

 

فرماندار و رئیس شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش اردکان در ادامه با بیان اینکه بر اساس تبصره قانون بودجه مدارسی که قابلیت تغییر کاربری دارند را می‌توان به محلی برای کسب درآمد تبدیل کرد، اظهار داشت: تجاری‌سازی و تغییر کاربری فضاهای بدون استفاده مدارس شهرستان برای کمک به اقتصاد آموزش‌وپرورش ضروری است.

 

شهابی‌زاد گفت: هنوز نتوانسته‌ایم نیازها و مشکلات آموزش‌وپرورش این شهرستان را در سطح استان مطرح و شاخص‌ها را نمایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توان به اعتبارات دولتی بسنده کرد؛ افزود: نیازمند جذب کمک خیران و مدیران صنایع به حوزه آموزش‌و‌پرورش هستیم؛ چراکه بخشی از دانش‌آموزان اردکانی در مدارس فرسوده بدون تجهیزات تحصیل می‌کنند که این مسئله در شأن مردم اردکان نیست.