وزیر صنعت، معدن و تجارت در اردکان:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح پروژه کارخانه فولاد چادرملو گفت: با افتتاح این کارخانه سالانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شمش فولادی در مجتمع صنعتی چادرملوی اردکان تولید می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، محمد شریعتمداری افزود: در ساخت این واحد فولادی از آخرین فن‌آوری روز دنیا و روش هات‌شارژ برای تولید شمش فولاد استفاده شده که صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف برق و ۴۳ درصدی در مصرف آب را به‌همراه خواهد داشت.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ۶۲ درصد فولاد خاورمیانه در کشور ما تولید می‌شود، افزود: تولید فولاد کشور در سال ۲۰۱۶ یازده درصد و در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۲ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۳۹۹ تولید فولاد ایران ۳۰۰ میلیون تن افزایش پیدا کند.
 
این مقام مسئول با بیان این‌که کارهای اکتشافی بسیار بزرگی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته؛ از انجام ۵۰ هزار کیلومتر عملیات اکتشافی در استان یزد خبر داد و بیان داشت: معادن جدیدی کشف شده‌اند و پس از قطعیت‌یافتن اکتشافات، استان یزد به رتبه اول خود در ذخیره‌های سنگ‌آهن بازخواهد گشت.
 
وی در تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و معدن خاطرنشان کرد: تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن روی، ۵۰۰ هزار تن آلومینیوم، ۸۵ میلیون تن سیمان، ۵۵۰ میلیون مترمربع کاشی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیشه جام و ۷۵۰ هزار تن ظروف شیشه‌ای از افتخارات و دستاوردهای دولت است.
 
شریعتمداری بیان داشت: در استان یزد ۳ هزار و ۳۰۰ واحد فعالیت می‌کنند و روند افزایشی تقاضای مجوز تأسیس به میران ۱۳.۵ درصد نشان‌دهنده وجود روحیه امید در بین صنعتگران است.