فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: همکاری بین‌بخشی ادارات همکار برای ادامه اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا لازم است.
‌‌‌‌‌‌‌‌
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' بیان داشت: شبکه بهداشت از ظرفیت همه ادارات و کارخانجات برای اجرای برنامه غربال‌گری فشارخون افراد بالای ۳۰ سال که بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم شهرستان را تشکیل می‌دهند؛ استفاده کند.
‌‌‌‌
وی بر لزوم آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم در خصوص عوارض و تبعات بیماری پرفشاری خون تأکید کرد و گفت: این طرح، یک موضوع ملی است و در استان یزد از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
‌‌‌‌‌
'شهابی‌زاد' همچنین در مورد موضوع 'آب‌انبارها' به‌عنوان محور دوم جلسه شورای سلامت شهرستان گفت: تعیین متولی اصلی برای آب‌انبارها در اولویت قرار می‌گیرد.
‌‌‌‌
فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان اردکان، لای‌روبی، ضد عفونی‌کردن و پایش مداوم آب‌انبارها را خواستار شد و افزود: حفاظت از این بناها به‌عنوان نمادی از ابتکار و دوراندیشی نیاکان ما ضروری است؛ اما استفاده از آن در شرایط کنونی، به‌ویژه به‌دلیل مشکلات بهداشتی که موجب افزایش بیماری‌های همه‌گیر می‌شود به‌هیچ عنوان مورد تأیید نیست.
‌‌‌‌‌
وی اظهار داشت: آب‌گیری آب‌انبارها صرفاً برای مواقع بحرانی نظیر قطعی آب انتقالی صورت گرفته است و توصیه‌های لازم درخصوص نحوه استفاده از این منابع در زمان مقتضی انجام می‌شود.