نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های استادان و دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان روز پنجشنبه در مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد و شهرستان افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: واحدهای دانشگاهی باید همگام و حتی جلوتر از واحدهای صنعتی حرکت کنند.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی مناطق شاهد هستیم مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند دراین‌ارتباط رسالت پژوهشی و کمک به صنعت، اقتصاد و جامعه را انجام دهند.

 

سید حیدر میرفخرالدینی اضافه کرد: توجه به نحوه تحصیل و نیز شکل‌گیری هرم دانشجویی استان و کشور، ازجمله مواردی است که سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به آن شده است.

 

وی اضافه کرد: در قاعده هرم دانشجویی باید «تکنسین‌ها و کارشناسان آچار به دست» قرار داشته باشند و اخیراً به دانشگاه‌های نسل سوم و تقاضامحور مانند دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای شد.

 

میرفخرالدینی تصریح کرد: دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان یکی از مراکز موفق استان است که با کمترین امکانات فعالیت علمی دارد.

 

این مسئول افزود: سرانه بودجه دانشجویی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌سوم دانشگاه‌های عادی است درصورتی‌که ۷۰ درصد کلاس‌ها کارگاهی و عملی است، باید مواد اولیه موردنیاز کارگاه‌ها برای فعالیت دانشجویان فراهم شود.

 

به گفته وی این نمایشگاه باهدف معرفی دستاوردهای استادان و دانشجویان، ایجاد اعتمادبه‌نفس در بین آن‌ها و برقراری ارتباط با صنایع گشایش یافت و امیدواریم شروع خوبی برای امور مشترک بعدی باشد و بتوانیم از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم.

 

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های یادشده به مدت یک هفته برای بازدید عموم و به‌ویژه دانش‌آموزان دایر است.

 

در آیین یادشده امام‌جمعه، معاون فرمانداری اردکان و تعدادی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

 

در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۷۶ واحد دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور مشغول به تحصیل هستند که ۹ مرکز آن در استان یزد قرار دارد.

 

طی چند سال اخیر تعداد دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای استان به ۱۳ هزار نفر رسید که ۱۵ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند.

 

هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۱۵ رشته شامل ۹ رشته در مقطع کاردانی و ۶ رشته در مقطع کارشناسی در این مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.