معاون‌اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی اردکان:
معاون‌اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح نیروگاهی و فولادی چادرملوی اردکان از یزد به عنوان یکی از استان‌های پیشرو و نمونه در کشور یاد کرد و گفت: یکی از سیاست‌های اساسی نظام و دولت صنعتی‌شدن کشور است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، اسحاق جهانگیری با بیان این‌که سیاست‌های محیطی و صنعتی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دارد افزود: در سیاست‌های بیرونی، سیاست خارجی عامل بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کشور است.
 
وی تصریح گفت: در دولت تدبیر و امید همواره به دنبال این بوده‌ایم که سیاست‌های خارجی را که نقش مهمی در توسعه و رونق بنگاه‌های اقتصادی مختلف کشور ایفا می‌کند؛ به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که اقتصاد کشور با کمترین تلاطم روبه‌رو باشد و سرمایه‌گذاران احساس امنیت کنند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ میلیارد دلار خط فاینانس امضاشده در ایران انجام شده است.
 
وی ایجاد امنیت برای حضور سرمایه‌گذاران را از جمله مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های کشور برشمرد و افزود: اقتصاد کشور باید با حمایت بیش از پیش از صنایع پیشران رو به جلو حرکت کند.
 
جهانگیری مسئله آب را یکی از حیاتی‌ترین مسائل در کشور و استان یزد دانست و بیان داشت: امروزه صنعت باید صرفاً با پساب به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد آب شرب مردم در جهت مصارف صنعتی استفاده شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که در بسیاری از واحدهای تولیدی مشکل‌دار، مسئله مدیریتی وجود دارد؛ از وجود تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی زیان‌ده خبر داد و گفت: بخش خصوصی باید در توسعه اقتصادی کشور میدان‌دار شود.
 
این مقام مسئول با تأکید بر لزوم عمل به تعهدات اجتماعی از سوی صنایع اظهار داشت: مردم هر منطقه باید از مواهب و فواید راه‌اندازی صنایع بزرگ بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: مدیران در کشور به دو گروه سیاسی و فنی تقسیم می‌شوند و عوض‌شدن مدیران سیاسی، لازمه تغییرات دولت است؛ اما مدیران فنی در صنایع و کارخانجات سرمایه‌های کشور هستند و باید ضمن ایجاد ثبات در مدیریت آنان برای پیشبرد اهداف خود، بیش از پیش از آنان حمایت کرد.
 
جهانگیری در پایان «قابل‌پیش‌بینی بودن آینده برای سرمایه‌گذاران» را از مهم‌ترین سیاست‌ها در اقتصاد کلان کشور دانست و با اشاره به اقدامات دولت در این‌خصوص گفت: نرخ سود بانکی و قیمت دلار باید برای سرمایه‌گذار قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی باشد.