در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد:

امام جمعه اردکان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان، با گرامی‌داشت هفته عفاف و عجاب و روز دختر، گفت: همه ما به عنوان کارگزاران نظام اسلامی وظیفه داریم تا 'حجاب و عفاف' را در جامعه ترویج کنیم.

 

‌‌‌به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد اسماعیل شاکر با تجلیل از مقام حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: دختران ما باید با تأسّی از منش و سیره آن حضرت به درجات متعالی و کمال انسانی دست یابند.

 

‌‌‌‌وی تصریح کرد: مسئله حجاب در قوانین کشور ما و نیز دستورات قرآنی و آیات مصرح قرآن آمده است و دین و قانون تکلیف همه را در این مورد مشخص نموده است.

 

‌‌‌‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به 'فضای مجازی' به‌عنوان موضوع دوم جلسه بیان داشت: این ازهم‌گسیختگی و عدم وجود متولی مشخص، باعث بروز آسیب‌های زیادی در جامعه می‌شود.

 

‌‌‌امام‌جمعه اردکان با تأکید بر این‌که در این‌خصوص باید از فضای شعارگونه و دستوری خارج شده و به مرحله عملی برسیم؛ خاطرنشان کرد: برخی اظهارنظرها در این فضا ناشی از عدم اطلاع کافی است.

 

‌‌‌‌فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: در کشور اسلامی ایران، درخصوص لزوم پوشیدگی و حجاب شکی وجود ندارد و فرایض دینی ما نیز این مسئله را تأیید می‌کند؛ اما پس از ۴۰ سال باید نگاه آسیب‌شناسانه‌ای به این مسئله شده و علل عدم موفقیت طرح‌های اجراشده در این زمینه مشخص گردد.

 

‌‌بهروز شهابی‌زاد تصریح کرد: مسئله 'عفاف' از حجاب مهم‌تر است ولی متأسفانه کم‌تر در این‌باره صحبت و کار شده است.

 

‌‌نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با انتقاد از عملکردهای کلیشه‌ای و اظهارنظرهای تکراری، لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی را با حضور صاحب‌نظران یادآور شد.

 

‌‌‌وی گفت: روحیه مطالبه‌گرانه مردم به‌ویژه نسل جوان را نمی‌توان انکار کرد و باید در روش‌های سنتی تجدید نظر صورت گیرد.

 

‌‌‌فرماندار اردکان اظهار داشت: دعوت از اصحاب رسانه و ساماندهی فضای مجازی در کارگروه‌های ویژه انتظار مهم مدیریت ارشد شهرستان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

 

‌‌‌‌‌شهابی‌زاد بیان داشت: روی‌کرد صرفاً سلبی به مقوله فضای مجازی مؤثّر نیست و باید روش‌های اقناعی را در این زمینه به‌کار گرفت.