هادی مقیمی در نشست شورای اسلامی شهر اردکان:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد با اشاره به اهمیت حفظ پناهگاه حیات‌وحش دره انجیر اردکان گفت: خشک‌سالی، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در حوزه مباحث طبیعی رخ‌داده است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، نیره پورملائی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اردکان با اشاره به بازدید خود از چند واحد صنعتی و گستردگی حوزه شهرستان اردکان هم ازلحاظ طبیعی و هم ازلحاظ انسانی، گفت: صنایعی که اینجا شکل‌گرفته است در نوع خود آلاینده هستند که برخی از آن‌ها برای کاهش آلایندگی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و بعضی دیگر اقدامات مناسبی در راستای حفاظت محیط‌زیست انجام نداده‌اند.
 
وی افزود: برخی از صنایع اقداماتی انجام داده‌اند که باید به آن‌ها کمک کنیم تا اقدامات خود را کامل کنند و صنایعی که کامل هستند و هیچ مشکلی ندارند در لیست صنایع سبز قرار می‌گیرند. صنایعی که اقدامات کافی انجام نداده‌اند را باید هدایت کنیم تا بهتر انجام بدهند.
 
پورملائی گفت: در حوزه ذرات و گازها، شاخص‌های مختلف کیفی هوا وجود دارد. موضوع توسعه ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در شهرستان اردکان در دستور کار قرار دارد که با حمایت صنایع و پیگیری مسئولین چندین ایستگاه پایش کیفی هوا ایجاد می‌شود تا مردم از سلامت هوایی که استنشاق می‌کنند مطمئن باشند.
 
وی گفت: خشک‌سالی، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در حوزه مباحث طبیعی رخ‌داده است. خشک‌سالی در مناطق پارک ملی سیاه کوه، منطقه حفاظت‌شده سیاه کوه و پناهگاه حیات‌وحش دره انجیر اردکان حاکم شده است که باید با کمک یکدیگر بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم و نگذاریم حیات‌وحشی که در این مناطق در معرض خطر هستند آسیب جدی ببینند.
 
وی در پایان تصریح کرد: هنوز هیچ مجوز رسمی برای معدن D19 داده نشده است و پس از انجام تعهدات لازم، طرح ارزیابی زیست‌محیطی انجام می‌شود که پس از تأیید طرح ارزیابی و انجام شروط محیط‌زیست مجوزها صادر خواهد شد.
 
فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع گفت: همه صنایع باید در مباحث زیست‌محیطی مشارکت داشته باشند. دغدغه ما این است که محیط‌زیست سالمی برای شهروندان داشته باشیم.
 
وی افزود: ما بر سر سلامت مردم معامله نمی‌کنیم و پس‌ازاین نیز بدون تردید با واحدهای آلاینده در چارچوب ضوابط و مقررات برخورد خواهیم کرد که در این زمینه باید موضوع حفظ اشتغال، تولید و فضای کسب‌وکار را نیز در نظر داشته باشیم.
 
هادی مقیمی در پایان گفت: ما از محیط‌زیست انتظار داریم که با واحدهای آلاینده به‌صورت یکسان و قاطع برخورد شود در ضمن اینکه باید برای واحدهای آلاینده داخل شهر و صنایع مزاحم شهری نیز فکر اساسی بردارد. آلایندگی، فقط آلودگی هوا نیست. گاهی آلودگی صوتی در برخی از مناطق بدتر از آلودگی هواست.