جلسه هماهنگی تشکیل بانک GIS شهر اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، «حسین اسماعیلی» در این جلسه به اهمیت موضوع آمار در اردکان اشاره کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های اطلاعاتی موجب پاسخ‌گویی دقیق‌تر، مدیریت یکپارچه و انجام بهتر امور شهروندان می‌شود.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز با اشاره به لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی GIS اردکان خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل کمیته راهبردی SDI استان و نیاز به تهیه بانک اطلاعات زیرساخت‌های مکانی در شهرها و مناطق مختلف استان و از جمله شهرستان اردکان، این جلسه تشکیل شده است.

 

«محمدحمید فخرالدینی» از تشکیل دبیرخانه بانک اطلاعاتی استان خبر داد و گفت: با تشکیل این دبیرخانه می‌توانیم زمینه‌ساز ایجاد بانک اطلاعاتی شهر اردکان در راستای پیاده‌سازی پایگاه و سامانه SDI در اردکان باشیم.

 

وی هدف از تشکیل بانک اطلاعاتی اردکان را کاهش هزینه‌ها و فراهم‌سازی معادله اطلاعات عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با هماهنگی انجام‌شده در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تعاریف و مفاهیم و دستورالعمل‌ها و همچنین استانداردسازی، بتوانیم جمع‌آوری اطلاعات مکانی را در یک مرحله انجام دهیم.

 

این مقام مسئول مدیریت بهتر اطلاعات را از دیگر مزایای تشکیل بانک اطلاعاتی در اردکان دانست و تصریح کرد: با دست‌یابی به اطلاعات توصیفی و مکانی شهر اردکان، مدیریت بهتر و روان‌تری را در زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان در سطح شهر و شهرستان خواهیم داشت.