فرماندار اردکان در نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد
فرماندار اردکان در مراسم شب اردکان که در نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد برگزار شد گفت: باید با تقویت روستاها پدیده مهاجرت روستا به شهر را کاهش دهیم.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این مراسم گفت: اردکان در نقطه استراتژیک و در مرکزی‌ترین نقطه کویر کشور واقع شده است و موطن بزرگانی چون آیت‌الله خاتمی (ره)، بهجتی (شفق) و... است و به همین دلیل به یونان کوچک شهرت یافته است.
 
فرماندار اردکان به تعاریف قرآنی و اسلامی از روستا و شهر اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین عوامل نامگذاری مناطق به شهر، توسعه مناطق تجاری، مؤسسات و... است اما در تعاریف قرآنی فرهنگ حاکم بر جوامع و امتیازات فرهنگی انسان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
وی روستاییان را مردمانی سرشار از سادگی و صداقت، امانتدار و سرشار از ایمان و اعتقاد خواند و گفت: یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز شهرها و روستاها، تلاش و فداکاری بیشتر ساکنان روستاهاست.
 
هادی مقیمی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: باید طرح‌های توسعه‌ای را در روستاها اجرا و برای بهبود فضای کسب و کار در این مناطق برنامه‌ریزی کنیم. وی روستا را کانون تولید دانست و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، توجه به ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها امری ضروری است.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که اولویت کار در روستا، مسئله محرومیت‌زدایی است؛ افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک در روستاها به‌دلیل وجود روحیه بالای مشارکت و تعاون در بین روستاییان، بیش از پیش موفق خواهد بود.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان ادامه داد: ایجاد این صنایع می‌تواند کمک زیادی به تأمین امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور نموده و باعث کاهش پدیده مهاجرت از روستا به شهر شود.
 
وی روستاها را نه‌تنها منبع تولیدات کشاورزی و دامی، بلکه دارای ذخایر فرهنگی، میراث فرهنگی و آداب و سنن ایرانی و اسلامی دانست و سپس با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس، از جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های روستاییان تقدیر کرد.
 
هادی مقیمی بر لزوم توجه به مبحث گردشگری روستاها به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های درآمدزایی پایدار تأکید کرد و گفت: باید مناطق جذب گردشگر در روستاها شناسایی و در جهت معرفی بیشتر این جاذبه‌ها تلاش کنیم.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان افزود: نواحی روستایی به‌ویژه از طریق تولیدات صنایع دستی نقش مهمی در اقتصاد ملی دارند و در صورت سرمایه‌گذاری بیش‌تر در روستاها، نتایج آن در اقتصاد ملی بسیار چشمگیر خواهد بود.