فرماندار اردکان با مهم خواندن آمار به دست آمده از سرشماری عمومی کشاورزی در برنامه‎‎ریزی‎‎های آتی این بخش، از کشاورزان خواست تا در ارائه اطلاعات نهایت دقت را داشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، "حسین اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه یزد در اردکان، با اشاره به آمار هشت هزار و 200 بهره‌بردار بخش کشاورزی شهرستان ار6دکان براساس سرشماری سال 83، پیش‌بینی کرد که این رقم در سال‌جاری به 11 هزار نیز برسد.
 
وی افزود: آمارهای جدید به دست آمده از این سرشماری، قطعاً در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و تصمیم‌گیری‌های کلان کشاورزی کشور مؤثر و مهم خواهد بود بنابراین کشاورزان عزیز در این رابطه باید آمار دقیق و صحیحی را ارائه کنند.
 
اسماعیلی اهمیت و جایگاه سرشماری کشاورزان را کمتر از دیگر سرشماری‎‎های کشور از جمله سرشماری نفوس و مسکن ندانست و افزود: با توجه به مکانیزه شدن آمارگیری سرشماری سال جاری، این سرشماری نسبت به چهار دوره گذشته از اهمیت بالاتری برخوردار است و مسلماً نتیجه‌‌گیری بهتری را در برخواهد داشت.
 
مدیر اجرایی این دوره سرشماری کشاورزی در اردکان به وظیفه مهم آمارگیران نیز اشاره کرد و افزود: مامورین محترم سرشماری هم باید با حوصله کامل و دقت زیاد نسبت به جمع آوری اطلاعات از کشاورزان زحمت‏‏کش اقدام کنند.
 
اسماعیلی در خصوص تیم آمارگیر سرشماری اردکان، گفت:  13 نفر مأمور اصلی، یک نفر مأمور ذخیره و 8 دستگاه خودرو، کار سرشماری را در شهرستان اردکان از پنجم مهرماه آغاز کرده‎‎اند و تا هیجدهم آبان‎‎ماه آمار و اطلاعات مروبط به بخش کشاورزی شهرستان اردکان را جمع‌‌آوری می‎‎کنند.