با پی‌گیری فرماندار و مساعدت مالی خیّران اردکانی:
در جلسه‌ای با حضور و دعوت مقیمی فرماندار اردکان، ذوالفعلی‌نژاد مدیرکلّ زندان‌های یزد، افشون مدیرعامل ستاد دیه استان و جمعی از خیّران اردکانی، در خصوص تأمین مالی دیهٔ زندانی محکوم به قصاص تبادل‌نظر و بخشی از هزینه‌های آن تأمین شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این نشست با بیان این‌که حوادث غیرعمد گاهی می‌تواند بنیان خانواده‌ای را متزلزل و مسیر زندگی آنان را دچار تلاطم کند؛ اظهار داشت: وظیفهٔ انسانی ما جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بحث زندانیان جرائم غیرعمد است.
 
فرماندار اردکان تأکید کرد: تلاش دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها بر احیای زندگی افراد و جبران اشتباهات گذشته استوار است.
 
وی دین اسلام را دین رأفت و عطوفت دانست و گفت: ما مسلمانان به عنوان پیروان این دین کامل آسمانی باید رفتار حسنه و گذشت را تمرین کنیم و گروهی از معتمدین، افراد بانفوذ و بزرگان می‌توانند در سطح شهرستان گروه صلح و سازش را به وجود آورند.
 
مقیمی بیان داشت: این گروه می‌تواند بدون نیاز به اقدامات قضایی از تشکیل پرونده‌های طولانی‌مدت در دادسراها جلوگیری کرده و در جهت ترویج فرهنگ مهربانی و گذشت تلاش کند.
 
رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکلّ زندان‌های یزد نیز با ابراز خرسندی از تعامل مثبت فرماندار، مسئولان و خیّران اردکانی در جهت امور خداپسندانه، اقدامات اداره کلّ زندان‌های یزد، ستاد دیه و مددکاران در جهت کسب رضایت از خانواده مقتول و تبدیل حکم قصاص به پرداخت دیه را جزو رسالت‌های سازمان زندان‌ها برشمرد.
 
وی اظهار داشت: تلاش همهٔ دستگاه‌ها این است تا این زندانی پس از تحمّل ۱۳ سال حبس آزاد شود.
 
مدیرکلّ زندان‌های استان یزد با اشاره به فعّالیّت‌های فرهنگی مؤثّر در زندان‌های یزد، زندانی مذکور را جزو حافظان قرآن و یکی از زندانیان نمونه در سطح استان دانست و گفت: این تلاش مطلوب قطعاً از اثرات اصلاحی و تربیتی و پذیرش توبهٔ او بوده است؛ لذا در همین راستا از سوی ستاد دیهٔ استان بالغ بر ۷ جلسه با حضور مدیرعامل ستاد دیه، مسئولان زندان‌های یزد، مددکاران و خانوادهٔ مقتول در جهت کسب رضایت از شاکی برگزار شده است.
 
گفتنی است در این جلسه که به دعوت فرماندار اردکان و در دفتر وی برگزار شد؛ مدیران و نمایندگان شرکت‌های نفت جیران، فولاد ارفع، تاراشمش، آسفالت طوس، فولاد غدیر، آبتین، پامیدکو، ایفاسرام، فولاد کیوان، شیشه و چادرملو حضور داشتند و برای مشارکت در این امر خداپسندانه، پرداخت بخشی از مبلغ دیهٔ مذکور را برعهده گرفتند.