هادی مقیمی در همایش کشوری نقش تعاونی دهیاری‌ها در توسعه روستاها:
 
در همایش نقش تعاونی دهیاری‌ها در توسعه روستاها که در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد؛ از خدمات شرکت تعاونی دهیاری‌های اردکان در راستای عمران و آبادانی روستاها و نیز کمک به توسعه مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی در روستاها تجلیل به عمل آمد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان؛ هادی مقیمی فرماندار اردکان در این همایش به سخنرانی پرداخت و گفت: شرکت تعاونی دهیاری‌ها در مشارکت مردم در روستاها نقش مهمی را بر عهده دارد.
 
فرماندار اردکان تشکیل تعاونی در روستاها را عامل ایجاد انگیزه و ترغیب روستاییان به مشارکت در فعالیت‌های تعاونی و توانمندسازی آنان دانست و گفت: اکنون که توجه دولت تدبیر و امید به ایجاد اشتغال و توسعه در روستاها معطوف شده؛ سرمایه اجتماعی بسیار مناسبی درنتیجه عملکرد تعاونی‌ها به وجود آمده است.
 
وی با تأکید بر بعد اقتصادی فعالیت تعاونی‌ها؛ حلقه مفقوده توسعه پایدار دهیاری‌ها را توسعه اقتصادی دانست و گفت: بهترین راهکار برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها و دهیاری‌ها، مشارکت در امور عمرانی و خدماتی ازطریق تشکیل تعاونی است.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با ابراز خرسندی از گرایش دهیاری‌ها به تشکیل شرکت‌های تعاونی، شرکت‌تعاونی دهیاری‌های اردکان را از نمونه‌های موفق کشوری در این زمینه دانست و آن‌گاه، توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مناطق روستایی و... را از مزیت‌های تعاونی‌های دهیاری‌ها برشمرد.
 
سخنران همایش نقش تعاونی‌ها در توسعه روستاها، با اشاره به شعار سال ۹۷ که زیرمجموعه‌ای از اقتصاد مقاومتی است؛ مزایای فعالیت شرکت‌تعاونی‌ها را صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایجاد اشتغال روستایی و ارتقای کیفیت در پروژه‌های عمرانی دانست و بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر این شرکت‌ها در تمام نقاط کشور تأکید کرد.
 
گفتنی است در این مراسم که مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری یزد نیز حضور داشت، لوح تقدیر و تندیس همایش توسط معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محمدعلی اشرف‌پور، مدیرعامل شرکت تعاونی همیاران روستایی اردکان اهدا شد.