هادی مقیمی در بازدید از گنجینه ایثار و شهادت

سرپرست فرمانداری اردکان در نشست با مسئولین گنجینه ایثار و شهادت شهرستان اردکان گفت: مهم است آنچه در جنگ و پس‌ازآن اتفاق افتاده به‌صورت صحیح و دقیق روایت شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، هادی مقیمی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت غنی‌سازی این مجموعه، گنجینه ایثار و شهادت را از مجموعه‌های کم‌نظیر و جذاب در استان یزد در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ جبهه و شهادت عنوان نمود و افزود: بی‌شک پرداختن به امور فرهنگی یکی از اولویت‌های کاری همه مسئولان نظام است.

 

وی با بیان این‌که در حوزه فرهنگ باید به همه سلایق و نیازهای جامعه توجه شود؛ بخش مهمی از این فرهنگ را «فرهنگ ایثار؛ شهادت و جانبازی» دانست و گفت: این بخش، زیرساخت‌های فکری و اعتقادی ما را تشکیل می‌دهد.

 

مقیمی بر پرهیز از گروه‌گرایی و انحصار در حوزه‌های معنوی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: نباید این احساس به وجود بیاید که این‌گونه مکان‌ها وابسته به گروه یا فرد خاصی است؛ چراکه جنگ را همه اقشار مردم تحت رهبری امام راحل (ره) اداره کردند.

 

سرپرست فرمانداری اردکان ادامه داد: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ولایت‌فقیه محور همه فعالیت‌های مسئولین بوده است و ما در سایه هدایت‌های ایشان حرکت می‌کنیم؛ لذا همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که در همه مسئولیت‌ها باید تلاش کنیم منشأ خیرات و خدمات برای مردم و نظام باشیم و چتر انقلاب را چنان گسترده کنیم تا همه اقشار جامعه در زیر آن جا بگیرند.

 

هادی مقیمی با انتقاد از سوء مدیریت‌های کلان گذشته که منجر به تحمیل قطع‌نامه‌ها و تحریم‌ها شد؛ تأکید اشتباه بر اقتصاد تک‌محصولی را از علل وضعیت اقتصادی کشور دانسته و هوشمندی رهبری معظم انقلاب در طرح بحث «اقتصاد مقاومتی» را ستود. وی گفت: در سایه تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و نیز دستاوردهای برجام، امیدواریم در آینده نزدیک ازلحاظ اقتصادی به شرایط مطلوبی برسیم.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست، هادی مقیمی از بخش‌های مختلف گنجینه ایثار و شهادت شهرستان بازدید کرد و در خلال بازدیدها، به بیان خاطراتی از جنگ، به‌ویژه آزادسازی خرمشهر پرداخت.

 

بازدید از این گنجینه، اولین بازدید رسمی هادی مقیمی در کسوت سرپرستی فرمانداری اردکان است.