هادی مقیمی در نشست با مدیران عامل سمن‌ها
جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان با سرپرست فرمانداری اردکان در سالن شهید حنیف برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این جلسه از سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان حلقه‌های واسط ارتباط میان مردم و دولت و یکی از مؤلفه‌های جامعه پویا یاد کرد و گفت: ازآنجاکه این سازمان‌ها از متن جامعه هستند؛ مشکلات جامعه را به‌خوبی رصد می‌کنند و می‌توانند به‌خوبی مسائل را به دستگاه‌های مربوط منتقل کنند.
 
سرپرست فرمانداری اردکان افزود: در یک جامعه مردم‌سالار،‌ برخلاف بسیاری از کشورهای جهان‌سومی که طرفدار تمرکز بر قدرت هستند، سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسیار مهم و حساسی دارند که این نقش در دولت تدبیر و امید مجدداً موردتوجه قرارگرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی، سازمان‌های مردم‌نهاد به لحاظ کیفی و کمی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت هستند و انتظار می‌رود که این سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خیریه، زیست‌محیطی،‌ بهداشت و... جایگاه و نقش اساسی خود را بر عهده گیرند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان گفت: ضروری است زمینه فعالیت تشکل‌های غیردولتی به نحوی فراهم گردد که حتی تا با تغییر دولت‌ها یا افراد نیز با مشکل مواجه نگردند و این امر باید به‌صورت مشترک با همکاری دولت و تشکل‌های غیردولتی انجام گیرد تا شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد باشیم.
 
هادی مقیمی افزود: فرمانداری اردکان نیز در راستای رویکرد دولت تدبیر و امید، حمایت و همراهی با سازمان‌های مردم‌نهاد را در اولویت‌های خود قرار داده و تلاش می‌کنیم تا در عمل، اعتمادسازی به تشکل‌های غیردولتی را نشان دهیم.
 
در ادامه، مدیران عامل سازمان‌های مردم‌نهاد ضمن ارائه گزارش عملکرد اجرایی در طول مدت فعالیت خود به تبیین مسائل و مشکلات پیش روی سازمان‌های مردم‌نهاد و بیان راهکار و پیشنهادات ممکن پرداختند و در پایان این جلسه از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در شهرستان اردکان تجلیل شد.
 
گفتنی است شهرستان اردکان دارای ۵۷ سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز از سوی فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و اداره ورزش و جوانان است که از این میان ۲۸ سازمان فعال موردتقدیر قرار گرفتند.