به‌منظور بررسی و رفع مشکلات شهرستان انجام شد:
فرماندار اردکان در دیدارهای جداگانه مدیران کل استانی، مسائل و مشکلات و انتظارات شهرستان را در حوزه‌های مختلف مطرح کرد و خواستار توجه ویژه آنان برای رفع مشکلات شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری اردکان 'بهروز شهابی‌زاد' در دیدار با 'محمدرضا آخوندی' مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، با اشاره به وسعت شهرستان اردکان گفت: عرصه‌های طبیعی اردکان در دهه‌های اخیر با دخالت‌های انسانی تغییرات زیادی داشته است.
 
وی حفظ مراتع و پوشش‌های گیاهی و اجرای طرح‌های آبخیزداری را ضروری دانست و بر آمادگی شهرستان در اجرای هرچه بهتر آن‌ها تأکید کرد.
 
فرماندار اردکان، این شهرستان را معدن‌خیز توصیف کرد و با اشاره به نقش اردکان در اقتصاد استان، پی‌گیری و نظارت بر نحوه فعالیت معادن به‌ویژه مطالبه جدی در خصوص خسارات ناشی از فعالیت‌های معدنی را خواستار شد.
 
بهروز شهابی‌زاد همچنین در دیدار 'علی علیخانی' مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد ترمیم و مرمت سیل‌بردگی جاده‌ها در بارندگی‌های گذشته را ضروری دانست.
 
وی با اشاره به وجود بخش اصلی راه‌های مواصلاتی استان در شهرستان اردکان، اصلاح برخی محورها را ضروری برشمرد و گفت: در این راستا به حمایت اداره کل راهداری نیازمندیم.
 
فرماندار اردکان ادامه داد: قرارگیری این شهرستان در مرکزی‌ترین نقطه کشور و تبدیل آن به مرکز اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور، ظرفیت فعالیت‌ها در عرصه حمل‌ونقل را دوچندان کرده است.
 
در این نشست‌ها مدیران کل استان نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخته و قول پی‌گیری و مساعدت لازم برای رفع مشکلات شهرستان را دادند.