به گزارش خبرنگار اتاق خبر اردکان، جمعی از میراث دوستان به همراه رئیس و پرسنل اداره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اردکان با "حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر" امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

در این نشت صمیمی "محسن میرجانی" ضمن تبریک انتصاب "سید اسماعیل شاکر" بعنوان امام جمعه جدید اردکان جایگاه مادی و معنوی میراث فرهنگی را با اهمیت برشمرد و از کاستی های این بخش در اردکان به امام جمعه شهرستان گزارشی ارائه کرد. در ادامه صحبت های رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان حاضرین در این نشست به ارائه نقطه نظرات و مشکلات موجود دراین حوزه پرداختند.

امام جمعه اردکان نیز دراین جلسه با اشاره به برخی از احادیث و آیات قرآن مبنی بر حفظ و نکوداشت میراث جای مانده از گذشتگان گفت: پاسداشت میراث تاریخی و محیط زیست از جمله وظایف آحاد جامعه است که سازمان میراث فرهنگی در مسیر حفظ میراث تاریخی وظیفه سنگین تری دارد.

"سید اسماعیل شاکر" خاطرنشان کرد: میراث ماندگار تنها بنا و ساختمان های تاریخی جای مانده از دوران گذشته نیست

بلکه علما، فضلا و شهیدان بعنوان میراث معنوی در جامعه امروزی به حساب می آید که باید در حفظ و نشر افکار و آثار آنان نیز تلاش کرد.

گفتنی است در پایان این نشست قاب عکسی از سنگ نگاره یوز آسیایی که در اردکان کشف شده از طرف اداره میراث فرهنگی و سمن های دوستدار محیط زیست به امام جمعه اهدا شد.