هادی مقیمی
سرپرست فرمانداری اردکان در دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی استان یزد، سازمان تأمین اجتماعی را یکی از نهادهای خوش‌نام در بین مردم عنوان کرد و گفت: خوش‌بختانه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در این سازمان صورت گرفته و از اعتماد عمومی مناسبی در بین مردم برخوردار است.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی افزود: با توجه به شرایط صنعتی و معدنی استان یزد، ۷۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه همگانی سازمان تأمین اجتماعی هستند و این استان توانسته رتبه اول را در میان استان‌های کشور به‌دست آورد.
 
 
وی به وضعیت پوشش تأمین اجتماعی در اردکان اشاره کرد و گفت: توسعه صنعتی اردکان در دهه گذشته بسیار خیره‌کننده بوده است و قطعاً این موضوع با توجه به گسترش زیرساخت‌های توسعه در سال‌های اخیر، شتاب بیش‌تری خواهد گرفت؛ لذا لازم است زیرساخت‌های خدماتی تأمین اجتماعی این شهرستان نیز هم‌گام با توسعه بخش‌های دیگر تقویت شود.
 
 
نماینده عالی دولت در اردکان در همین راستا، انجام مطالعات اولیه احداث بیمارستان تأمین اجتماعی اردکان با توجه به توسعه مؤلفه‌های جمعیتی و شهری را خواستار شد و برای همکاری همه‌جانبه در این خصوص اعلام آمادگی کرد.
 
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز در ابتدای این دیدار، با بیان این‌که ضریب پوشش تأمین اجتماعی در اردکان، بیش از ۹۴درصد است؛ گفت: با ۷۲ هزار نفر در اردکان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند.
 
 
محمد صابری، میانگین سنی بیمه‌شدگان در اردکان را ۳۴ سال عنوان کرد و افزود: ۱۴۷ نفر از اتباع بیگانه و ۱۰هزار و ۶۱۷ نفر بیمه‌شدگان غیربومی در شهرستان اردکان از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که از این لحاظ، اردکان رتبه پنجم در حوزه بیمه اتباع و رتبه دوم استان را در حوزه بیمه‌شدگان غیربومی به خود اختصاص داده است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل خدمات تأمین اجتماعی و صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه‌های مردم، به‌زودی کارگزاری شعبه اردکان در این شهرستان آغاز به کار می‌کند.
 
 
صابری از جای‌گزینی قریب‌الوقوع کارت هوشمند به‌جای دفترچه‌های بیمه درمانی خبر داد و گفت: این طرح، سهم به‌سزایی در کاهش هزینه‌ها و تسهیل امور مربوط به بیمه‌شدگان خواهد داشت.