محمدتقی نوربخش در مراسم افتتاح طرح توسعه پلی‌کلینیک آیت‌الله خاتمی اردکان:
طرح توسعه پلی‌کلینیک تخصصی آیت‌الله خاتمی‌ره تأمین اجتماعی اردکان هم‌زمان با دومین روز هفته دولت با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان سیدتقی نوربخش در این مراسم با تقدیر از تکمیل یک‌ساله این طرح بیان داشت: در هفته دولت ۳۲ پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف درمانی، بیمه‌ای و صنعتی در ۱۶ استان کشور افتتاح می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، این سازمان را از مهم‌ترین سازمان‌های خدماتی کشور دانست که بدون اتکا به منابع نفت و مالیاتی و بودجه عمومی کشور اداره می‌شود.
 
وی افزود: این سازمان نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش درمانی قرارداده و مستمری بیش از ۶ میلیون نفر را در سراسر کشور تأمین می‌کند و علاوه بر آن، ۱۶ مزیت بیمه‌ای را شامل درمان، معیشت، هزینه‌های زیارتی و... پوشش می‌دهد.
 
نوربخش با اشاره به گستره خدمات تأمین اجتماعی تصریح کرد: در ماه مرداد سال‌جاری ۷ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان معادل بودجه یک‌سال وزارت بهداشت پرداخت شده و بیش از ۵ هزار و پانصد میلیارد تومان مستمری و بیمه بیکاری در یک‌سال اخیر بدون استفاده از بودجه دولتی پرداخت شده است.
 
وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی، به‌معنی اداره کشور بدون اتکا به منابع نفتی است و سازمان تأمین اجتماعی به‌درستی این سیاست را دنبال می‌کند‌.
 
نوربخش با ابراز تأسف از این‌که در دولت گذشته، ۱۸ تعهد جدید برای سازمان تأمین اجتماعی بدون وجود منبع تأمین مالی مشخص ایجاد شده است؛ ادامه داد: با این حجم از خدمات، تمام دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه برای استمرار خدمات همکاری و مساعدت نمایند.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تدبیر مجلس و دولت برای عدم تصویب تعهداتی بدون منبع مشخص تقدیر کرد و گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام‌عیار است؛ سازمان تأمین اجتماعی نقشی کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.
 
نوربخش ادامه داد: جنگ اقتصادی و فشار تحریم‌ها؛ نارضایتی اجتماعی را دنبال می‌کند و سازمان تأمین اجتماعی که تأمین معیشت مردم را عهده‌دار است؛ نقش خاکریز اول را بازی می‌کند.
 
شایان ذکر است طرح توسعه پلی‌کلینیک تخصصی آیت‌الله خاتمی‌ره اردکان از تیرماه ۹۶ با اعتبار عمرانی ۴۷ میلیارد ریال و اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی تجهیزات با زیربنای ۲۱۰۰ مترمربع آغاز و امروز افتتاح شد.
 
گفتنی است در این مراسم، استاندار یزد، نماینده مردم و فرماندار اردکان، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی یزد و جمعی از مدیران استان و شهرستان حضور داشتند.