معاون فرماندار اردکان:

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان گفت: صنعت غذایی تولید حلواارده که از دیرباز نام آن با این شهر عجین شده است، به‌عنوان میراثی ارزشمند از گذشتگان به ما رسیده و امروزه با نگاه ویژه قابلیت تبدیل به فرصت ارزشمند جذب گردشگر را داراست.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان علیرضا جدیدی اردکانی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره حلواارده افزود: در این شهرستان جاذبه‌های گردشگری مانند زیارتگاه زرتشتیان چک‌چک، مجموعه گنجینه قنات، بافت تاریخی، مسجد زردگ و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بخش‌های خرانق و عقدا و زیرساخت صنعت گردشگری مناسب دیگری وجود دارد.


وی اضافه کرد: باید به دنبال راهکاری باشیم تا گردشگران بیشتری را جذب و از این طریق اردکان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

 

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: نام این منطقه با حلواارده گره خورده است و لذا باید این صنعت را با برگزاری جشنواره و میزبانی تورهای داخلی و خارجی، ماندگار کنیم. 


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردکان نیز در مورد ثبت فن‌آوری تولید حلواارده در فهرست آثار معنوی و ناملموس ملی یادآور شد: این صنعت غذایی به نام اردکان شناخته می‌شود.


وی افزود: هدف مسئولان این است با کمک فعالان این حوزه و حمایت دولت، جشنواره ارده و حلواارده برای اولین بار در اردکان و تهران برگزار شود.


حمید مشتاقیان اظهار داشت: در این راستا باید بستری آماده شود تا این صنعت به‌خوبی معرفی و برندسازی شود.


وی پیشنهاد کرد: جنبه اقتصادی جشنواره به‌گونه‌ای باشد که در مدت برگزاری آن مردم بتوانند این محصول را با تخفیف مناسب خریداری کنند.


شایان‌ذکر است در اردکان، ۲۳ واحد صنفی و صنعتی و ۲۰۰ واحد سنتی درزمینهٔ تولید حلواارده فعالیت دارند.