در دیدار مدیرکل اتباع استانداری با فرماندار اردکان مطرح شد:
فرماندار اردکان در دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد گفت: سکونت برخی از اتباع در سطح شهر و عدم همکاری مالکان منازل مسکونی مشکلاتی را در سطح شهر به‌وجود آورده است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان 'بهروز شهابی‌زاد' با اشاره به كمبود فضای مهمان‌شهر فعلی نسبت به میزان رشد جمعیت و نياز به مسكن جدید افزود: با توجه به این‌که مهمان‌شهر فعلی امكان گسترش فضا را ندارد مدیریت شهرستان تصمیم به جابه‌جایی این مهمان‌شهر گرفته و در شورای تأمین استان نیز این موضوع به تصویب و تأیید رسیده است.
 
وی با بیان این‌که بهبود رفاه اتباع افغانی ازطریق راه‌اندازی مراکز بهداشت و مدارس از جمله برنامه‌های پیش رو است گفت: مقدمات کار فراهم شده؛ اما با توجه به هزینه‌های سنگین، لاجرم این موضوع باید در چند فاز تعریف و اجرایی شود.
 
'شهابی‌زاد' ادامه داد: از لحاظ مهندسی در محل فعلی مهمان‌شهر اردکان نمی‌توان کاری انجام داد و اطاله موضوع انتقال مهمان‌شهر می‌تواند هزینه‌ها را چندبرابر کند.
 
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز با بیان این‌که در فاز اول، موضوع ایجاد مهمانشهر جدید در شورای تأمین شهرستان و استان به تصویب رسیده افزود: پس از موافقت وزارت کشور، حصارکشی مجموعه انجام شده و پس از آن می‌توان از کمک‌های ملی و بین‌المللی نیز استفاده کرد.
 
'سعید پرویزی' تأکید کرد: در این پروژه به حمایت شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های استان و کشور نیازمندیم.
 
گفتنی است طرح انتقال مهمان‌شهر اردکان به مکان جدید چندی پیش به تصویب رسیده و هدف از آن ایجاد امکانات و رفاه بیش‌تر برای اتباع افغانی و نیز ساماندهی به وضعیت آنان اعلام شده است.