فرماندار اردکان از برگزاری مراسم سالگرد عالم ربانی آیت‌الله خاتمی (ره) در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در محل فرهنگ‌سرای خاتمی این شهرستان خبر داد و از مردم استان یزد برای حضور در این مراسم دعوت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی ا افزود: امسال سی‌امین سالگرد رحلت معلم اخلاق حضرت آیت‌الله خاتمی (ره) است، ایشان در پنجم آبان ماه سال ۶۷ دار فانی را وداع گفتند.


فرماندار اردکان با بیان اینکه انسان‌های نیک و علمای بزرگوار که منشأ خیروبرکت بودند آثارشان در جهان باقی می‌ماند تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خاتمی (ره) با سلوک، اخلاق، منش و رفتاری که داشتند بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز یاد ایشان در ایران، استان یزد و بخصوص اردکان زنده است.


مقیمی اظهار داشت: وی، شاگردان و فرزندان نیکوی بسیاری را تربیت و پرورش دادند و اساس کار وی هم ادب و اخلاق بود.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه گمشده جامعه امروز اخلاقیات است یادآور شد: جامعه ما نیاز به الگوهایی بزرگی چون حضرت آیت‌الله خاتمی (ره) دارد که در زندگی اخلاق را زیربنای کار خودشان قرار داده‌اند و بدون شک جامعه‌ای که اخلاقیات و زیربنای آن درست باشد و از رذیلت‌هایی چون دروغ و ریا به دور باشد آن جامعه رستگار، سعادتمند و در آن آرامش برقرار است.


مقیمی از مردم اردکان دعوت کرد که در مراسم سالیاد آن مرحوم شرکت کنند تا با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات نیکوی این بزرگوار فراموش‌نشدنی، مسبب حل مشکلات جامعه شوند.


آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، نماینده امام (ره) در استان و امام‌جمعه شهرهای اردکان و یزد بود.


وی پنجم آبان ۱۳۶۷ درگذشت و در اردکان به خاک سپرده شد. امام خمینی (ره) در پیامی وی را یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان توصیف کرد.

گفتنی است مراسم سی‌امین سالگرد رحلت آیت‌الله خاتمی (ره) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته بعد از نماز عشا در محل فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی برگزار می‌شود.