فرماندار اردکان با بیان اینکه همه مسئولان و دلسوزان نظام به فرموده رهبر معظم انقلاب «مکلف و موظف به تلاش و تولید و کارآفرینی» هستند گفت: در شرایطی که دشمنان ایران اسلامی سعی در واردکردن فشار به کشورمان به‌خصوص از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی و اخلال در روند تولید کشور هستند همه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی حفظ و گسترش یابد.
 
«حسین اسماعیلی» ظرفیت‌های هر استان در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی را بسیار حائز اثر و اهمیت ذکر کرد و گفت: استان یزد جزو سه استان معدن‌خیز کشور محسوب می‌گردد و بر همین مبنا توسعه معدن و صنایع معدنی به‌عنوان اولویت استان درنظرگرفته شده است که خوشبختانه با توجه به مجموعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها، امروز این بخش از توسعه توانسته منفعت بالایی را به‌خصوص از نظر اقتصادی برای استان حتی دولت به ارمغان بیاورد که البته باید سعی شود برخی مشکلات ایجادشده و دغدغه‌های مردم بدون اغراض ناپاک سیاسی رفع گردد.
 
وی در ادامه با استناد به تازه‌ترین گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: صدور سه هزار و 561 پروانه بهره‌‌برداری در گروه‌های مختلف صنعتی استان تا پایان خردادماه امسال، که معادل چهاردرصد پروانه‌های صادره در كشور است، موجب ورود بالغ بر 76 هزار میلیارد ریال سرمایه به استان و اشتغال 100هزار نفر می‌گردد که بخش اعظم آن متعلق به اردکان خواهد بود.
 
اسماعیلی با استناد به همین گزارش گفت: شهرستان‌های بافق و اردكان معدن‌‌خیزترین شهرستان‌های استان هستند و یزد در حال حاضر دومین استان معدنی كشور و اولین استان كشور به لحاظ تنوع مواد معدنی محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در 60 ماده، یكی از اقدامات استان در این رابطه را تشكیل دبیرخانه كارگروه رفع موانع تولید در استان و برگزاری جلسات تخصصی با تولیدكنندگان بخش خصوصی استان برای شناسایی مشكلات آن‌ها ذكر كرد.
 
بالاترین مقام اجرایی شهرستان همچنین با اشاره به این که امروزه موضوعاتی همچون محیط زیست و تأمین منابع آبی جزو مسائل ملی و فراملی قلمداد می‌شود تأکید کرد: برنامه مدیران استان یزد نیز بر همین مبنا می‌باشد و در شهرستان اردکان نیز از هنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و مسئولیت بنده، با همکاری مسولان ارشد استان و شهرستان از صدور مجوز صنایع آلاینده جلوگیری شده است و حتی برخی مجوزهای آهن قراضه که در فاصله زمانی خاصی به وفور صادر شده و مورد اعتراض مسئولان شهرستان بود؛ اجرایی نشده است.
 
فرماندار اردکان اضافه نمود: خوشحالیم که برخی معادن و صنایع معدنی اردکان همچون چادرملو ارزش ملی دارند و به‌عنوان یک برند پرافتخار مطرح هستند که مدیریت درخشان و عملکرد آنان بارها از سوی مسولان ارشد کشور و استان مورد تقدیر قرار گرفته است ولی متأسفانه همین موضوع باب طبع عده‌ای نیست و هر روز به بهانه‌های مختلف سعی در تخریب چهره شهرستان اردکان و مدیران خدوم آن با بهانه‌های مختلف دارند. وی گفت: وقتی مسئولی عملکرد قابل دفاعی در افکار عمومی نداشته باشد قطعاً به تخریب و اتهام‌زنی روی می‌آورد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی اردکان تصریح کرد: ما بر مبنای قانون و حسن اعتماد به نظام و دستگاه‌های نظارتی کشور، مسائل را دنبال می‌کنیم و چنانچه این اتهام‌زنی‌ها ادامه یابد از طریق مراجع رسمی پی‌گیری کرده و کوچک‌ترین تردیدی در دفاع از حق مردم شهرستان و تمامیت ارضی آن نداریم.
 
اسماعیلی با بیان این‌که متأسفانه برخی افراد که باید پاسدار قانون به عنوان میثاق خون شهدا باشند؛ بی‌محابا حتی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را نیز متهم می‌کنند گفت: در صنایع و معادن بزرگ نظیر آن‌چه در اردکان نیز وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون بازوان پرتوان و چشم‌های بینای نظام عمل کرده و خواهند کرد و ادعاهای برخی افراد در این خصوص فاقد ارزش و بیشتر در جهت منافع حزبی و سیاسی‌شان است که البته همچون گذشته کلاهی از این نمد نصیب‌شان نمی‌شود.
 
فرماندار اردکان با تأکید بر این‌که مردم و مسئولان حامی مدیرانی هستند که بدون ادعا و تبلیغات و در شرایط سخت تحریم‌ها، چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند گفت: توسعه روزافزون شهرستان به‌دلیل تلاش شبانه‌روزی مسئولان و در رأس آن نماینده مردم اردکان و با تکیه بر اعتماد مردم صورت گرفته و اجازه نخواهیم داد کسانی از بیرون در حوزه شهرستان وارد شده و با خلط مبحث بخواهد فضای شهرستان اردکان را با اغراض سیاسی و انتخاباتی دچار تنش و مردم را نسبت به مسئولین نظام بدبین نمایند.
 
وی در پایان با تأکید بر این‌که مسولان شهرستان اردکان قصد ورود به حاشیه‌پردازی‌های کاذب و سیاسی را ندارند به برخی مسئولان توصیه کرد قانون را فصل‌الخطاب قرار دهند و در گفتار و رفتار خود اخلاق را رعایت کنند.