فرماندار اردکان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر
جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با حضور امام‌جمعه، فرماندار و اعضای این ستاد تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این جلسه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از واجبات فراموش‌شده عنوان کرد و افزود: این فریضه در کشور ما در کنار فرایض مهمی چون نماز و روزه و... قرار گرفته و از همان درجه از اهمیت برخوردار است.
 
فرماندار اردکان افزود: امر به معروف امری لازم در تمام حوزه‌ها لازم است و برای اجرای آن باید الزامات و لوازم آن فراهم شود؛ به‌نحوی که بیش‌ترین اثرگذاری را در اجرای آن شاهد باشیم.
 
وی لزوم آموزش‌های صحیح و دقیق به مأموران ستاد امر به معروف را یادآور شد و افزود: مأموران تذکر لسانی باید خود مصداق یک انسان شایسته و فرهیخته باشند و در رفتار و گفتار؛ به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند.
 
هادی مقیمی خاطرنشان کرد: ماندگاری این فریضه و اثرات آن در جامعه وابسته به تدریجی‌بودن و هدف‌گذاری صحیح است و لازم است مأموران با زبان نرم و اخلاق حسنه با مردم سخن بگویند.
 
فرماندار اردکان افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر تمرکز بر حوزه عفاف و عجاب بوده و در سایر حوزه‌ها کم‌کاری شده است؛ لذا باید همه دستگاه‌ها به‌ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه برنامه‌ریزی نماید.
 
مقیمی بهترین الگوی عملی تبلیغ را اصلاح رفتاری دانست و گفت: نمی‌توان صرفاً به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و نسبت به سایر قسمت‌ها بی‌تفاوت بود.
 
امام جمعه اردکان نیز در ابتدای این نشست، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های قیام امام‌حسین (ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، بهترین نوع نگاه اسلام به حقوق شهروندی و یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری و دولت توجه و تأکید ویژه‌ای بر آن دارند.
 
در ادامه این نشست هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
 
گفتنی است هفته امر به معروف و نهی از منکر با عناوین به این شرح نامگذاری شده است:
۱۲ مهر: همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای معنوی دانش‌آموزان
۱۳ مهر: همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای معنوی دانشجویان
۱۴ مهر: همه مسئولیم در سلامت محیط اداری
۱۵ مهر: همه مسئولیم در سلامت نهاد خانواده و زنان
۱۶ مهر: همه مسئولیم در تقویت باورهای دینی
۱۷ مهر: همه مسئولیم در حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر
۱۸ مهر: همه مسئولیم در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی