معاون فرماندار اردکان:

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی فرماندار اردکان گفت: مؤسسات خیریه به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای زندگی جوامع بخصوص اقشار نیازمند دارند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان روز سه‌شنبه در بازدید از مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها افزود: تأمین نیازهای ضروری و ایجاد اشتغال محرومان و نیازمندان اصلی‌ترین وظیفه مؤسسات خیریه است.


وی اضافه کرد: مؤسسات خیریه به‌واسطه دریافت مجوز فعالیت‌های خود از مجموعه دولت، مورد شناخت و اعتماد بیشتری از جانب مردم هستند.


معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: امروزه اگر مردم بخواهند بدون حضور در عرصه‌های اجتماعی امور خود را تنها از طریق دولت دنبال و پیگیری کنند بدون شک به توفیق دست نخواهند یافت.


کرمانیان اظهار داشت: این مؤسسات با میل و رغبت و بدون هیچ چشمداشت و منفعتی به انجام کار خیر و مسالمت‌آمیز می‌پردازند.


وی گفت: مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد موجب افزایش ضریب مشارکت مردم در جامعه می‌شوند و نهایتاً منجر به افزایش موفقیت‌های بیشتر دولت می‌گردد.


موسسه آبشار عاطفه‌ها در سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و یاری‌رساندن به نیازمندان به ثبت رسیده است. 


این مؤسسه برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست اشتغال ایجاد می‌کند و نیز کمک‌های مادی و فرهنگی به نیازمندان و محرومان جامعه، برگرداندن حس اعتمادبه‌نفس به آن‌ها به فعالیت می‌پردازد.

 

۲۹ تشکل مردم‌نهاد در اردکان مجوز از فرمانداری دارند که ۱۶ تشکل آن فعال و بقیه نیمه فعالند که از این میان، ۶ مؤسسه صرفاً به صورت خیریه‌ای در حال فعالیت هستند.