معاون فرماندار:

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان گفت: به جوانان جویای کار این شهرستان توصیه می‌شود به مراکز کاریابی مراجعه کنند و مدیران صنایع لازم است نیروهای موردنیاز خود را از این مراکز درخواست کنند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان علیرضا جدیدی در نشستی با مدیران شهرستان در محل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردکان افزود: افراد جویای کار در فضای کنونی اشتغال اردکان دچار نوعی سردرگمی شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: اطلاعات آماری درستی در خصوص شغل افراد در دسترس نیست و اغلب مراجعان، متقاضی تغییر شغل و دسترسی به یک حرفه کم‌مشقت با حقوق بالا هستند که این مسئله، کار را برای مسئولان بسیار سخت کرده است.

 

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه باید مرجعی در شهرستان معرفی شود تا از یک‌سو افراد جویای کار به آن مراجعه نموده و از طرفی کارفرمایان فقط از آن مرجع نیروی موردنیاز خود را مطالبه نمایند؛ تصریح کرد: مطمئناً این سردرگمی با مشخص‌شدن چنین مرجعی از بین خواهد رفت.

 

جدیدی اظهار داشت: مسکن، اشتغال و ازدواج سه مطالبه اصلی جامعه امروز به‌ویژه قشر جوان است که لازم است موردتوجه جدی قرار گیرد، این سه موضوع در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند و کلید حل دو مسئله دیگر اشتغال است چراکه لازمه تهیه مسکن برای خانوار و نیز ازدواج جوانان، اشتغال به یک شغل پایدار و مناسب است.

 

وی ادامه داد: به گواهی آمارها سیر صعودی نرخ بیکاری در استان یزد مشهود و انکارناپذیر است و این رشد می‌تواند از عواملی چون مهاجرپذیر بودن استان یزد به علت محیط امن جهت زندگی، وجود صنایع مختلف و تعطیلی کارگاه‌های صنعتی کوچک و بزرگ در دیگر استان‌های کشور و همچنین افزایش فزاینده فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه بانوان نشئت گرفته باشد.