نشست هم‌اندیشی رؤسای مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی شهرستان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان «حسین اسماعیلی» در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات قبلی رؤسای مراکز آموزش عالی و طرح موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: متأسفانه در بحث صنعت شهرستان در مواری سیاه‌نمایی شده و برخی بی‌انصافی‌ها در این خصوص شدت گرفته است.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که هیچ‌کس ادعا ندارد که صنایع مشکلی ندارند؛ افزود: توسعه صنعتی الزامات محیط زیستی، اجتماعی و... نیز دارد و بر خلاف برخی ادعاها این مشکلات صرفاً در اردکان وجود ندارد و کل استان یزد و استان‌های هم‌جوار نیز با این معضلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
اسماعیلی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مخصوصاً در بخش آموزش و پژوهش گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بهترین ظرفیت را برای تبیین مسائل مرتبط با حوزه صنعت و تأکید بر توسعه متوازن دارند که می‌توان با تعامل بیشتر به‌ویژه در بخش ارتباط اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها با محیط‌های صنعتی و بازدیدهای علمی از واحدهای تولیدی از برخی سوءتفاهم‌های ایجاد شده کاست.
 
در این نشست هر یک از رؤسای مراکز آموزشی به دغدغه‌های خود در زمینه کاستی‌های کیفی و کمی مراکز آموزشی اردکان پرداختند و تشکیل جلسات مشورتی رؤسای مراکز با حضور فرماندار شهرستان را تأثیرگذار و ثمربخش عنوان کردند.
 
گفتنی است در این نشست طرح برگزاری همایش ملی توسعه پایدار و تعالی صنعت، محیط زیست و اجتماع ارائه و مقرر گردید بعد از بررسی و ارزیابی‌های لازم جهت اجرایی شدن در دستور کار مراکز آموزش عالی اردکان قرار گیرد.