به گزارش خبرنگار اتاق خبر اردکان، اولین نشست شهردار با هنرمندان و اصحاب رسانه اردکان و معارفه مشاور فرهنگی شهردار در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار شد.

"بهروز شهابی زاد" در ابتدا ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه به درآمدهای مناسب شهرداری اردکان در طول دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با دریات نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های فرماندار بودجه عمرانی شهر اردکان به شکل چشمگیری افزایش یافته و اقدامات عمرانی خوبی صورت پذیرفته اما در مقوله فرهنگ حرکت در خوری برای نام و آوازه ی شهر اردکان انجام نشده است.

"شهردار شهابی زاد" با اشاره به غریب واقع شدن مقوله هنر در بخش اختصاص بودجه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سرفصل بودجه های مصوبی ردیفی برای مباحث فرهنگی وهنری شهر در نظر گرفته نمی شود که این موضوع را نشان از ضعف دانست.

شهردار اردکان مقوله هنر را تخصصی عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم اختصاص بودجه فرهنگی اما لازم است که در این حوزه برنامه ریزی انجام گیرد و مطمئناً در این راه نیاز به تصمیمات تخصصی و خاص هنری محسوس می باشد.

وی از فاصله ایجاد شده بین مسئولان شهرستان با هنرمندان گلایه کرد و افزود: متاسفانه تنها در حوزه هنر است که صاحبنظران زیادی در آن ورود پیدا کرده و تصمیماتی را اتخاذ می کنند که بنده با توجه به علاقه به این مقوله و عدم تخصص به این نتیجه رسیدم که نیاز شهرداری اردکان به مشاور فرهنگی یکی از لازمه هایی بود که مغفول مانده بود.

شهردار "شهابی زاد" به نحوه انتخاب مشاورین خود اشاره کرد و گفت: مسلماً قرار نسیت همه تصمیم گیری ها و انتخاب راهکارها را یک نفر در مجموعه شهرداری انجام دهد و بنده با نگاه به تخصص و تبحر و همچنین پرس و جو از متخصصان در زمینه های تخصصی همه مشاورین خود را انتخاب کرده ام.

وی افزود: "وحید نبی زاده" نیز به عنوان مشاور فرهنگی با توجه به شناخت مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان و همچنین جمع اکثریت هنرمندان از ایشان و تخصص رشته ای، کلاسیک و تجربی وی در زمینه هنر، ما را در انتخاب مشاور فرهنگی کمک کرد.

 وی از مشاور فرهنگی بعنوان پل ارتباطی بین شهرداری و هنرمندان یاد کرد و خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی شهرداری مدتی است که با حجم کاری بالا روبرو شده که امیدواریم با مشخص شدن مشاوران و تصمیم گیری ها و راهنمایی های تیم مشاوران بتوانیم هم حجم کاری روابط عمومی را کاهش دهیم و هم تصمیات تخصصی و مناسبی در همه حوزه ها از جمله مالی، رسانه و فرهنگ و هنر اتخاذ نماییم.

شهردار شهابی زاد" قول داد در زمینه حمایت از هنرمندان بومی ذره ای دریغ نکند و در رابطه با جشن نیمه شعبان که مقرر بود بخشی از آن توسط هنرمندان بومی برگزار شود از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردکان پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی اهمیت کمیسیون فرهنگی شورا را در مصوب کردن طرح های هنری مهم بر شمرد و افزود: تا کنون حمایت های مناسبی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان نسبت به هنرمندان صوت گرفته که تخصیص وام به رسانه ها و نشریات شهرستان در صورت تایید مجوزها در صحن علنی شورا و کمک به صندوق حمایت از هنرمندان اشاره کرد.

شهردار اردکان نقد منصفانه را ارزشمند خواند و گفت: انتقاد سازنده عامل پیشرفت هر مجموعه ای می باشد به شرطی که منصفانه و همراه با پیشنهادات راهگشا باشد.

وی افزود: شهرداری مجموعه ای خدماتی است که ارائه خدمات گوناگون به شهروندان را از افتخارات خود می داند ولی ذره ای سیاسی کاری و نگاه جناحی به مسائل نخواهد داشت.

شهابی زاد انتخاب مشاوران خود را به دور از هرگونه نگاه سیاسی عنوان کرد و از رسانه ها خواست تا در بازتاب اخبار شهرداری اردکان به دور از نگاه سیاسی و جناحی عمل کنند.

در این نشست سه ساعته صمیمی که با حضور شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه اردکان برگزار شد، هنرمندان با بر شمردن برخی از مشکلات خود با شهردار "شهابی زاد" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است در پایان حکم "وحید نبی زاده" بعنوان مشاور شهردار، توسط "بهروز شهابی زاد" طی مراسمی به وی اهدا شد.