معاون فرماندار اردکان تأکید کرد:
معاون فرماندار اردکان در جلسه بررسی تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان گفت: با توجه به تجربیات گذشته باید مراقبت شود که مردم دچار خسران و ضرر مالی نشوند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان مصطفی پوردهقان با بیان این‌که تشکیل این شرکت توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده؛ هدف اصلی تعاونی‌ها را شتاب‌بخشیدن به رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع و تقویت مشارکت مردمی در بخش‌های تولیدی و بسترسازی برای ورود مردم به فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد.
 
معاون فرماندار اردکان تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی را یکی از ظرفیت‌های خوب قانونی در جهت توزیع درآمد مناسب بین اقشار مختلف در شهرستان عنوان کرد و واگذاری شرکت‌های دولتی اصل ۴۴ هرشهرستان بدون مزایده به شرکتهای توسعه، واگذاری موارد رانت‌زا و خاص و... که می‌تواند منجر به کاهش فواصل طبقاتی و توزیع درآمد مناسب‌تری گردد را از مزیت‌های این تعاونی‌ها دانست.
 
پوردهقان اردکان خاطرنشان کرد: برای تشکیل این شرکت تعاونی، حداقل نیم‌درصد از جمعیت هر شهرستان باید عضو شوند و کلیه افراد متولد، شاغل و ساکن در شهرستان حق عضویت دارند.
 
وی افزود: یکی از افتخارات شهرستان جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه‌های مختلف اقتصادی است که منجر به اشتغال‌زایی بالایی برای شهرستان شده؛ ولی در حوزه توزیع درآمد نیازمند بازنگری و سیاستگذاری مناسب‌تری هستیم.
 
معاون فرماندار اردکان در ادامه اظهار داشت: تشکیل این تعاونی‌ها در هر شهرستان باید بر اساس شرایط اقتصادی، ترکیب جمعیتی و... صورت گیرد و در اردکان نیز با توجه به مهاجرپذیربودن، باید با بررسی همه ابعاد موضوع، دقت لازم صورت گیرد تا برخی تجربه‌های ناموفق گذشته تکرار نشود.
 
وی گفت: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در بسیاری از شهرستان‌ها نتایج ارزنده‌ای به دنبال داشته؛ اما در اردکان و برخی دیگر از شهرستان‌ها که شرایط جمعیتی متفاوت‌تری دارند؛ باید در انتخاب اعضای هیئت مدیره کارآمد و سیاست‌گذاری مناسب و سایر موارد دقت لازم به‌عمل آید.
 
مصطفی پوردهقان اردکان در پایان تصریح کرد: انجام مطالعات کارشناسی  و شناسایی بخش‌های رانت‌زا و پروژه‌های با حاشیه سود باید به‌عنوان اهداف شرکت درنظر گرفته و سپس روند اجرایی تأسیس شرکت دنبال شود.