معاون فرماندار اردکان با اشاره به این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد نماد مردم‌سالاری دینی است گفت: اعضای گروه های این تشکل ها باید خلاق و خوش‌فکر باشند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «حسن شاکر» در نشستی با رؤسای سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان افزود: این سازمان‌ها به عنوان بازوی دولت در خدمت‌رسانی به مردم نقش مؤثری دارند.
 
وی اضافه کرد: وجود و گسترش مؤسسه‌های مردم‌نهاد نشان از رشد فکری و فرهنگ مشارکت‌پذیری جامعه می‌باشد و هر اندازه این رشد فکری در حد بالاتری باشد؛ تأسیس مؤسسات مردم‌نهاد ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.
 
شاکر تصریح کرد: در سایه این تشکل‌ها، خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌گردد که گاهی به لحاظ محدودیت قانونی از عهده دولت خارج است و جامعه‌ای موفق خواهد بود که از مشارکت مردم به خوبی استفاده کند.
 
وی افزود: مشکل اصلی ما مدیریت و استفاده از این سازمان‌ها و تشکل‌ها برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق مدیران کل دستگاه‌های اجرایی همراه باشد تا بتوانیم در توسعه پایدار اجتماعی گام برداریم.
 
وی یادآور شد: نقش مردم در تحقق توسعه پایدار اجتماعی غیرقابل انکار است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند بدون مشارکت مردم می‌تواند در این حیطه موفق عمل کند.
 
مسئول سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری اردکان نیز با بیان این‌که غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن از ویژگی‌های اصلی سازمان‌های مردم‌نهاد است؛ از نمایندگان این سازمان‌ها خواست تا ضمن تقویت فعالیت‌های خودجوش، به ارائه مناسب و به موقع گزارش عملکردهای خود توجه بیش‌تری داشته باشند.
 
«کرمانیان» این توجه را زمینه‌ساز اعتباریافتن و برجسته‌ساختن سمن‌ها در بین مردم و مسئولان دانست که می‌تواند اعتماد مسئولان را جهت سپردن طرح‌ها و پروژه‌های دولتی به تشکل‌ها فراهم سازد.
 
گفتنی است 21 سازمان مردم‌نهاد (سمن) در اردکان دارای مجوز و در حال فعالیت می‌باشند.