معاون سیاسی فرماندار اردکان:
نشست آموزشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اردکان با موضوع «گردشگری در روستاها» به دعوت استانداری و همت بخشداران شهرستان صبح امروز در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.
 
معاون سیاسی فرماندار اردکان در این نشست بر لزوم برگزاری جلسات دوره‌ای شوراها برای اشتراک تجربیات و استفاده از نظرات مختلف در امور روستایی تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان اظهار داشت: گردشگری، یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و باید مورد توجه جدی دهیاران و اعضای شوراها قرارگیرد.
 
کرمانیان بیان داشت: نقش مشارکت عمومی در حراست از جاذبه‌های تاریخی و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری غیرقابل انکار است و هنر دهیاران و اعضای شوراها، مشارکت‌دهی بیش‌تر مردم در این امور است.
 
وی با اشاره به این‌که موضوع گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت ارزشمند و تجارت پرسود تلقی می‌شود؛ بر لزوم برنامه‌ریزی دهیاران در این حوزه تأکید کرد.
 
معاون فرماندار اردکان اظهار داشت: اردکان در بین شهرستان‌های استان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بسیار مهمی برخوردار است و پرداختن به موضوع گردشگری و جذب توریسم می‌تواند موجب توسعه و ایجاد درآمد پایدار در روستاها گردد.
 
کرمانیان وجود برخی اختلاف‌نظرها و تفاوت دیدگاه‌ها در بین مسئولان را طبیعی و لازمه پیشرفت دانست و تصریح کرد: دهیاران و اعضای شوراها باید از طریق ایجاد تعامل، همدلی و هماهنگی با مسئولان ارشد شهرستان، حداکثر خدمات ممکن را به روستاییان ارائه کنند.
 
گفتنی است در این نشست، آموزش‌هایی درخصوص توسعه گردشگری، ایجاد بوم‌گردی‌ها، کسب درآمد دهیاری‌ها از طریق فعالیت در حوزه گردشگری و... توسط سمیه منتظری، مشاور معاون عمرانی استاندار یزد و دهیار برتر استان در سال ۹۶ ارائه شد.