همایش استانی کودکان دیار صلح و گفت‌وگو/ ۳
محمدرضا تابش در اولین همایش استانی کودکان دیار صلح و گفت و گو در شهرستان اردکان با اشاره ریشه لغوی و حقوقی اسلام  که از سلم و سلام می‌آید گفت: ترویج آموزه‌های دینی در جامعه به‌خصوص بین کودکان و نوجوانان در واقع نهادینه کردن سلم و صلح و آرامش است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، نماینده مردم اردکان ادامه داد: فرهنگ کشورمان نیز مشحون از مدارا و تحمل مخالف است که در زندگی ایرانیان جاری و ساری است.
 
وی تصریح کرد: در جامعه امروز که شاهد کمرنگ شدن اخلاق و مقابله غریزه با فطرت ناب انسانی هستیم باید به کودکان و آینده‌سازان کشورمان فرهنگ همدلی و گفت‌وگو و دوری از خشونت و جنگ را آموزش دهیم.
 
تابش اضافه کرد: امیدوارم برگزاری این همایش در یزد نماد تمدن اسلامی و شهرستان اردکان که زادگاه سید محمد خاتمی مبدع ایده جهانی گفت‌و‌گوی تمدن‌هاست شروعی پرمعنا و مؤثر برای آشنایی و به‌کارگیری صلح و گفت‌وگو در زندگی کودکان‌مان باشیم.   
 
نماینده مردم اردکان با تشکر از حاضران، از استاندار یزد درخواست کرد تا صلح ابتدایی یا پیشتاز که می‌تواند قبل از وقوع تنازع و کشکمش از بروز آن جلوگیری کند را در روابط داخل استان و بین استانی در پیش بگیرد.
 
گفتنی است همایش استانی کودکان دیار صلح و گفت‌وگو با حضور نماینده مردم اردکان، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و کودکان سراسر استان یزد در مجتمع فرهنگی آیت‌الله خاتمی اردکان برگزار شد.