در دیدار معاون سازمان تعاون روستایی استان با سرپرست فرمانداری اردکان
سرپرست فرمانداری اردکان در دیدار معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: بنای دولت تدبیر و امید بر روی توسعه مشارکت‌های عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد است و با توجه به این‌که سازمان تعاون روستایی بر این اساس فعالیت می‌کند؛ امیدواریم آینده مناسبی در انتظار این سازمان و فعالیت‌های آن باشد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی افزود: تقویت فرهنگ تعاونی به‌خصوص در روستاها امری ضروری است.
 
 
سرپرست فرمانداری اردکان عنوان کرد: متأسفانه همواره تمرکز دولت‌ها بر توسعه و رسیدگی به شهرها بوده است و جمعیت روستایی استان یزد، ۱۶.۵ درصد است؛ در حالی‌که این رقم در دهه‌های گذشته بالغ بر ۴۵ درصد بوده است.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با بیان این‌که توسعه شهری در گرو توسعه روستایی است؛ اذعان داشت: زیرساخت‌های مناسب در بسیاری از روستاها فراهم شده است؛ اما سه محور اشتغال، آموزش و درمان که اصلی‌ترین عوامل ماندگاری جمعیت در روستاهاست؛ مورد غفلت واقع شده است.
 
 
وی روستاها را کانون تولید و ارزش‌آفرینی دانست و با تأکید بر نقش مهم زنان در روستاها گفت: بر خلاف جوامع شهری، زنان در روستاها محور تولیدند و باید جایگاه آنان مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.
 
 
هادی مقیمی گفت: خوشبختانه شبکه زنان فعال روستایی تشکیل شده و لازم است این موضوع با جدیت دنبال شود.
 
 
سیدحسن بزاززاده معاون سازمان تعاون روستایی استان نیز با اعلام تشکیل کمیته ساماندهی مجامع گفت: تجربه موفق جلسات درون‌استانی برای بررسی مشکلات و مسائل شرکت‌ها، منجر به ۱۸۶ مصوبه و حل بسیاری از مشکلات این شرکت‌ها شده است.
 
 
وی از برگزاری این جلسه در شهرستان اردکان در روز جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری فرمانداری اردکان، مشکلات شهرستان اردکان با سرعت بیش‌تری حل و فصل شود.