با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

آیین شروع فعالیت مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی عصر امروز در سرای سالمندان مجد اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان آیین شروع فعالیت مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی عصر امروز در سرای سالمندان مجد اردکان برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل شاکر امام جمعه اردکان ضمن تشکر از خیرینی که در ساخت این مرکز تلاش کردند؛ با ابراز گلایه از این‌که بیش از ده سال از کلنگ‌زنی این مرکز می‌گذرد و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده؛ از معاون وزیر و مسئولان دست‌اندرکار خواست تا با همتی مضاعف در این امر تسریع شود.

 

دکتر انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در استان یزد و شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش و در شهرهای شمالی کشور به ۱۱ درصد رسیده است و باید با دوراندیشی و نگاهی عمیق؛ نگاه کلانی به این موضوع داشت.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: به‌زودی مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شهرستان اردکان آغاز به فعالیت خواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران هم در ادامه با اشاره به اهمیت طب سالمندی و سالمندشناسی، گفت: در آینده نزدیک با سونامی سالمندی در کشور مواجه خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: جمعیت کشور در هر ۱۸ سال دوبرابر می‌شود و این جمعیت به سنین سالمند اضافه خواهد شد. وی افزود: جمعیت سالمند نیازمند مراقبت‌های خاص است و لذا باید با آینده‌نگری، طب سالمندی و نگهداری سالمندان به‌صورت علمی مورد توجه قرار گیرد.

 

دکتر حمیدرضا خرم‌خورشید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشته‌ای مرتبط با حوزه مرکز تحقیقات سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی یزد وجود ندارد؛ مرکز تحقیقات سالمندی اردکان به‌صورت پایگاه و سپس به‌صورت مرکز تحقیقات دایر خواهد شد تا جوابگوی علاقه‌مندان به رشته‌های این زمینه باشیم.

 

در ابتدای این مراسم، امیرولی عضد زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با ارائه تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مرکز تحقیقات سالمندی اردکان گفت: تفاهم‌نامه ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی در اردکان در سال ۱۳۸۲ منعقد گردیده که اعتباراتی نیز به آن تخیص داده شده است.

 

 وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۳ کلنگ مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور که فازهای بعدی مرکز نگهداری سالمندان به‌شمار می‌رفت با حضور دکتر ربیعی به زمین زده شد و تفاهم‌نامه این مرکز با دانشگاه منعقد گردید.

 

عضدزاده از به تعویق افتادن پذیرش اولین دوره دانشجوی MPH این مرکز با توجه به عدم تکمیل زیرساخت‌های این مرکز خبر داد و تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام‌شده در این سال‌ها تکمیل سند سلامت استان و تصویب آن در استان و تصویب رشته‌های مرتبط با سالمندی در مقطع کاردانی بوده است که امیدواریم در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال اقدام و عمل نامگذاری شده است؛ شاهد پذیرش دانشجو در این مرکز باشیم.