معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان:

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه یکی از راهکارهای آشتی مردم با کتاب و مطالعه، داشتن الگوهای مناسب نظیر مسئولان و مدیران پژوهشگر و حامی کتاب است گفت: کارکنان ادارات در سلسله نشست‌ها به مطالعه کتاب بپردازند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان در نشستی با کارکنان فرمانداری اردکان افزود: پایین‌بودن سطح انگیزه برای مطالعه می‌تواند دلیلی برای پایین‌آمدن سرانه مطالعه باشد.

 

وی اضافه کرد: باید برخی عوامل انگیزشی در افراد برای مطالعه هدفمند، جهت‌دار و با پایه‌های تحقیقاتی و پژوهشی مشخص وجود داشته باشد چراکه این روزها به‌نوعی شاهد سرخوردگی از وضعیت تحصیلات عالی در جامعه نیز مشاهده می‌شود و همین امور نیز در پایین‌آمدن سرانه مطالعه کتاب دخیل است.

 

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه ابزارها و روش‌های مختلفی برای آشتی مردم با کتاب وجود دارد، تصریح کرد: از تجربه کشورهای پیشرفته دیگر می‌توان استفاده کرد. وی ادامه داد: در مورد رشد سرانه مطالعه نیز روش‌های مختلفی وجود دارد، باید سمن‌ها ورود جدی داشته باشند و بسترهای لازم را برای کتاب‌خوانی به وجود بیاورند.

 

کرمانیان با بیان اینکه در دهه‌های گذشته، کتابخانه‌ها به لحاظ حضور مردم و دانشجویان بسیار گرم بود، تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های ما گرمی سابق و فضای قبل را ندارند لذا بازگرداندن این هویت به کتابخانه‌ها و جهت دادن به جامعه برای قرار گرفتن در مسیر کتاب‌خوانی، هم نیازمند فرهنگ‌سازی در بین خود مردم است.

 

گفتنی است کارکنان فرمانداری اردکان یک‌هفته در میان خلاصه‌ای از کتاب‌های خوانده‌شده خود را برای دیگر اعضا تشریح می‌کنند.