به ریاست فرماندار اردکان

اولین جلسه کمیسیون کارگری شهرستان اردکان در سال ۱۳۹۵ به ریاست فرماندار اردکان و با حضور جمعی از مسئولین و صاحبان صنایع روز شنبه در دفتر فرماندار اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان حسین اسماعیلی در ابتدای این جلسه با تبریک سال نو، به نام‌گذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال‌ها با موضوع «اقتصاد» لزوم توجه دوچندان و جدی به این بحث را که با معیشت مردم و اقتدار نظام در ارتباط مستقیم است؛ نشان می‌دهد.

 

فرماندار اردکان اقتصاد مقاومتی را بهترین روی‌کرد در مواجهه با بحران‌ها عنوان نمود و افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور بر درآمدهای نفتی بنیان گذاشته شده و با تحولات جهانی، قیمت نفت ثبات مشخصی ندارد؛ کشور باید جهت فعالیت‌های اقتصادی را با تکیه بر توان‌مندی‌های داخلی و پتانسیل‌های بومی استوار کند تا اقتصاد نیز با نوسانات جهانی تعادل خود را حفظ نماید.

 

حسین اسماعیلی با تأکید بر این‌که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های وسیع اقتصادی در سطح استان و به‌خصوص شهرستان اردکان انجام شده؛ گفت: با توجه به تأکیدات رهبری معظم و دولت محترم تدبیر و امید باید با حفظ و تقویت این صنایع و توسعه آن‌ها، رفع موانع تولید و مشکلات احتمالی، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم آورده و اقتصاد شهرستان و استان را پویا و زنده نگه‌داریم.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان ادامه داد: متأسفانه در برخی از صنایع، مشکلاتی به‌وجود آمده است؛ اما درصددیم با رای‌زنی و همکاری، راه‌کارهای برون‌رفت از وضعیت موجود را بررسی و موانع را برطرف سازیم. وی افزود: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی نظیر ادارات برق،‌ گاز و... با صنایع کمک شایانی در این خصوص خواهد کرد؛ لذا همه دستگاه‌ها وظیفه دارند نهایت همکاری ممکن را به‌وجود آورند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد همه اقدامات در خصوص نیروهای کارگری با هماهنگی فرمانداری صورت گیرد.

 

اسماعیلی همچنین از رای‌زنی برای اعطای تسهیلات مناسب بانکی به صنایع برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 

در ادامه این جلسه، هریک از واحدهای تولید کاشی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در تولید، پرداخت حقوق و معوقات کارگران، وضعیت تولید در سال‌جاری و برنامه‌های خود در سال ۹۵ پرداختند.