در نشستی مشترک انجام شد:

فرماندار اردکان در نشست فوق‌العاده‌ای با مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان و مدیر مجتمع صنعتی چادرملو و مدیر آبفای استان که به‌منظور بررسی وضعیت تأمین آب شهرستان برگزار شد؛ از کمبود جدی منابع آبی در شهرستان خبر داد و بر لزوم اقدام جدی آب‌وفاضلاب به‌عنوان متولی تأمین آب تأکید کرد.

 

پوردهقان‌اردکان افزود: به‌دلیل مصرف بالا و فشار بیش از حد به شبکه توزیع، مناطقی از اردکان دچار افت فشار و قطعی آب شده‌اند و برای جبران، با رای‌زنی‌های صورت‌گرفته، از آب انتقالی بخش صنعت استفاده کرده‌ایم.

 

فرماندار اردکان گفت: مصرف آب شرب مردم شهرستان در فصل زمستان ۱۷۰ لیتر برثانیه است که این مصرف در تابستان تا ۴۲۰ لیتر برثانیه بدلیل گرمای بی‌سابقه و استفاده از وسایل سرمایشی آبخواه رشد دارد. به‌همین دلیل علاوه بر سهمیه آب انتقالی نیازمند آب داخلی هستیم که کیفیت لازم را ندارد و طی جلسه امروز توافق شد که سهمیه آب انتقالی مجتمع صنعتی چادرملو از آب انتقالی توسط شرکت آب منطقه‌ای خریداری و در فصول گرم سال به سهم آب شهری جهت مصرف مردم اضافه شود تا آب باکیفیت و کمیت بیش‌تری در اختیار مردم قرارگیرد.

 

وی بیان داشت: مردم اردکان خواهان اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی باکیفیت براساس سرانه جمعیتی و نیز کیفیت منابع آبی هستند؛ درحالی‌که بخش مهمی از آب شرب شهر اردکان ازطریق ایستگاه‌های برداشت آب توزیع می‌شود.

 

وی افزود: مردم اردکان در رعایت الگوی مصرف سرآمد هستند و لازم است این همراهی با تأمین آب مناسب و کافی پاس داشته شود.