فرماندار اردکان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال

فرماندار اردکان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی که با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و معاون بازرسی کل استان برگزار شد؛ بیان داشت: واگذاری اراضی به‌ویژه برای کاربری صنعتی باید با اخذ نظر شهرستان‌ها باشد.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان گفت: واگذاری اراضی به‌صورت متمرکز و بدون اطلاع شهرستان‌ها برای احداث صنایع، منجر به ایجاد ناهماهنگی می‌شود.

 

فرماندار اردکان با انتقاد از غیرفعال‌شدن کمیته استعدادیابی اراضی شهرستان‌ها، این اقدام را موجب بروز نارضایتی دانست و افزود: واگذاری‌ها با اطلاع و نظر مثبت شهرستان‌ها امکان پاسخ‌گویی به تبعات احتمالی را ممکن می‌سازد.

 

وی با اشاره به اقدامات رسانه‌ها و کنش‌گران اجتماعی در شهرستان، روحیه مطالبه‌گری را نشانه آگاهی جامعه اردکان دانست و تأکید کرد: پیش از واگذاری اراضی و صدور کروکی برای صنایع، نظر فرمانداری به‌عنوان عالی‌ترین دستگاه در شهرستان اعمال شود.

 

پوردهقان اردکان تصریح کرد: در سال گذشته، ۵ فقره پرونده حقوقی و کیفری جمعاً به مساحت ۶۶٫۸ هکتار و ۱۷ مورد پرونده تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت جمعاً به مساحت ۱۱٫۲ هکتار تشکیل و ۱۶٫۱ هکتار رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان انجام شده است.

 

گفتنی است در این نشست در خصوص تصرفات روستایی، تغییروتحول اراضی داخل حریم، اراضی بلاصاحب و... بحث و تصمیم‌گیری شد.