شورای اداری شهرستان اردکان
نخستین جلسه شورای اداری شهرستان اردکان در سال ۱۴۰۰ با حضور استاندار یزد، امام‌جمعه و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و دهیاران برگزار شد.
 
سرپرست فرمانداری اردکان در این نشست گفت: در سال ۱۳۹۹، ویروس منحوس کرونا در حوزه‌های مختلف تأثیرات منفی زیادی گذاشت؛ اما با مدیریت مناسب و همکاری مردم به‌ویژه اصناف و کسبه، این بیماری تا حدود زیادی تحت کنترل قرارگرفت.
 
پوردهقان‌اردکان افزود: برگزاری انتخابات در اوایل سال‌جاری و جلب مشارکت حداکثری مردم، مهم‌ترین اولویت شهرستان اردکان است و روند اجرایی انتخابات طبق برنامه زمان‌بندی وزارت کشور درحال انجام است.
 
وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ بیان داشت: انتظار از دستگاه‌های پشتیبانی، رفع موانع و تحقق شعار سال است. در ادامه جهش صنعتی شهرستان که باعث نرخ بیکاری تک‌رقمی شده؛ برخی مشکلات نظیر جهش جمعیتی و عدم‌کفایت زیرساخت‌هایی نظیر آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان و... ایجاد شده است.
 
سرپرست فرمانداری اردکان، پی‌گیری استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌مانده در سند مالی و قانون بودجه کشور در شهرستان‌ها و استان را از اقدامات فرمانداری اردکان در سال جدید عنوان کرد و از تشکیل کارگروهی دراین‌خصوص با استفاده از افراد مجرب خبر داد.