فرماندار اردکان خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی تئاتر کودک در اردکان شد

پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک رونمایی شد

 

آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور اعضای شورای سیاست گذاری و رسانه‌ها برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مراسم رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان (۱ تا ۶ اسفندماه) صبح امروز، نهم بهمن ماه با حضور اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره، محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مشهدی عباس، دبیر جشنواره، کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی، شهرام کرمی، مجید قناد, معاون سیاسی استانداری یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وفرماندار اردکان برگزار شد.

 

پس از آیین رونمایی از پوستر، محمود سالاری در جمع خبرنگاران گفت: الحمدلله امروز جلسه خوبی با اعضای شورای سیاست گذاری داشتیم، تلاش داریم جشنواره خوبی در شهر اردکان با گروه‌های کودک و نوجوان داشته باشیم و امیدواریم یزد به عنوان یکی از استان‌های پرانگیزه برای چنین فعالیتی مامن ما برای برپایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باشد.

 

وی در این باره افزود: دبیرخانه دائمی این جشنواره الان تهران است، البته در استان‌های مختلف این رویداد برگزار می‌شود، اما بسته به اتفاقی که در استان بیافتد، ممکن است است برای سال‌های آینده تصمیم بگیریم که یزد را دبیرخانه دائمی کنیم منتها هنوز به قطعیت نمی‌توانیم بگوییم که سال‌های بعد چه می‌شود. ما به هر استانی که می‌رویم امکانات، شرایط میزبانی و رضات گروه‌ها را در نظر می‌گیریم.

 

حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان نیز عنوان کرد: درخواست ما این است که دبیرخانه دائمی ایجاد شود، چون شهر زیرساخت مناسب در عرصه تئاتر ندارد، با این جشنواره سعی داریم تا زیرساخت فراهم کنیم. نکته مهمتر از برند شدن شهر، بحث فرهنگ سازی است به واسطه اینکه اردکان از ۲۳۰ شهر مهاجر داشته و از اقوام مختلفی در آن سکونت دارند لازم است که بسترسازی فرهنگی مناسبی در آن صورت گیرد.

 

وی در ادامه افزود: بحث گردشگری و فرهنگی مثل برپایی جشنواره‌ها خیلی می‌تواند به این امر کمک کند. اردکان یک شهر صنعتی است که به واسطه آن آلاینده‌های زیادی دارد و طی یکسال بطور تقریبی‌ با صد روز آلوده مواجه است، بنابراین لزوم پرداختن به صنعت گردشگری و هوای پاک در آن کمک میکند تا به شرایط نرمال برگردد.

 

همچنین امیر مشهدی عباس، دبیر این دوره جشنواره نیز در صحبت‌هایی گفت: ما امسال تلاش کردیم تا آثار جشنواره کیفی‌تر از همیشه باشد بنابراین در انتخاب آثار دقت کردیم، ۶۶ اثر از ۷۰ اثر شرکت کننده در جشنواره به رقابت پرداختند.