استاندار یزد:

اجرای موفق طرح جوانی جمعیت با برنامه ریزی، پیگیری مستمر و مشوق های تسهیلگر/ اجرای پروژه های مختلف زیرساختی استان با مسئله جمعیت و فرزندآوری ارتباط مستقیم دارد

استاندار یزد با اشاره به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: بحث فرزندآوری را باید از زوایای مختلف دنبال کرد و مشوق‌ها را به عنوان تسهیل کننده در نظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی وضعیت شهرستان‌ها در حوزه فرزندآوری برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با اشاره به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های مسئول در شهرستان‌ها، مشاور بانوان فرمانداری ها و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باید به طور خاص مسئله جمعیت را در اولویت اول خود قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای اجرای پروژه‌های مختلف و انجام فعالیت‌های عمرانی در ارتباط مستقیم با مسئله جمعیت و فرزندآوری قرار دارند، گفت: ماندگاری هویت، اصالت و تاریخ شهرها توسط نسل‌های آینده انجام می شود؛ لذا تمامی اقدامات باید با نگاه به مسئله فرزندآوری صورت گیرد.
 
مهران فاطمی با تاکید بر ضرورت گفتگوی مستقیم با مردم جهت باز کردن گره‌های ذهنی آنها در مسئله فرزندآوری یادآور شد: باید به صورت نقطه زنی، نفر به نفر و خانواده به خانواده این موضوع را در کلیه شهرستان‌های استان بنا به اقتضای هر منطقه پیگیری کرد.
 
وی تصریح کرد: در کنار ارائه مشوق‌ها، بحث فرزندآوری را باید از زوایای مختلف دنبال کرد و مشوق‌ها را به عنوان تسهیل کننده در نظر گرفت.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به لزوم ارائه مشوق‌های مختلف به کارگران در شهرستان‌های صنعتی و معدنی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسئله اصلی صنایع، کمبود نیروی کار است، تمامی واحدهای صنعتی باید جدای از مشوق‌های دولتی، در امر آموزش و ارائه مشوق‌ها برای کارگران خود برنامه‌ریزی کنند.  
 
فاطمی در پایان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های فرزندآوری علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق نیازمند پیگیری‌های مستمر خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص بودن آمارها و جامعه هدف در طرح‌های جوانی جمعیت، در صورت تحقق برنامه‌ریزی‌ها به بخش عمده اهداف خود در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات